Gå til innhold

OL2010:17/2 langrenn, klassisk sprint


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det kan godt hende, og det var uflaks at pettersen falt rett forran northug.

 

men alikevel stoler jeg ikke på at russere er rene ;)

 

vær gang russland vinner en wc i skiskyting, langren eller noe annet, går jeg og er irritert i mange dager ^^

 

 

 

ingen russere blant top 10 og beste norske på 15 plass er bedre enn at en russer vinner og norsk på andre

Lenke til kommentar

Mener du virkelig det Silenz? Vil du heller være uten medalje, enn at en russer vinner og at vi tar medalje? Hadde du sagt en Svenske skulle jeg skjønt det, men jeg gir blanke i om Russerne vinner eller ikke, hva de gjør på fritida er helt og holdent opp til de selv. Er de dopa er sjansen STOR for at de blir tatt

Lenke til kommentar

Sølvvinneren står strengt tatt ikke i første posten. Han har vel heller ingen verdenscup seiere, og har juniormester som eneste tidligere meritt? I tillegg var den han som hadde høyest fart i prologen. Det er klart at det lukter doping, og jeg blir langt ifra overrasket om Northug og Hattestad får medaljer i posten.

Men er klart at det også kan forsvares med at Pølsa falt og at Northug ble sinket, i tillegg til at de hadde en del kortere pause.

Lenke til kommentar
Mener du virkelig det Silenz? Vil du heller være uten medalje, enn at en russer vinner og at vi tar medalje? Hadde du sagt en Svenske skulle jeg skjønt det, men jeg gir blanke i om Russerne vinner eller ikke, hva de gjør på fritida er helt og holdent opp til de selv. Er de dopa er sjansen STOR for at de blir tatt

 

 

 

ikke i ol nei, men i wc mener jeg det ;)

 

var kanskje litt overdrevet tho

Lenke til kommentar
kan egentlig putin si noe annet til pressen?

 

Synes du den mannen virker å være en som er redd for å si det han faktisk mener?

Det er veldig viktig for russland at de ikke får dopingskandaler nå som de selv skal arrangere OL, og den olympiske komite har også advart russland om at blir dette mesterskapet i Vancouver ødelagt av russiske utøvere som blir tatt for doping kan de risikere å miste hele ol.

Om russland mente det var ok å dope seg ville de nok heller ikke tatt de 4 løperne under det nasjonale mesterskapet dems, men det gjorde de, så ting er på bedringens vei der også.

Lenke til kommentar
Men at det er typisk norsk å finne enhver unnskyldning for at vi ble slått er helt sikkert, og mange her inne beviser det veldig godt.

 

Eg ble jo slakta når eg påpekte en unnskyldning fra Ola. Nordmennene fremstår tidvis som dårlige tapere i dette OL. Greit å være skuffa, men for pokker.

 

Nå har ingen i det norske laget nevnt doping, og kommentatorene har vært veldig forsiktige i sine uttalelser. Så nordmennene har da ikke skreket doping. At det blir gjort her inne sier svæææært lite om nordmenn. Db.no og diskusjon.no osv har heldigvis lite med den generelle befolkning å gjøre til tider. Tror ikke norsk gallup ville brukt d.no som grunnlag for statistikk ;)

Lenke til kommentar

Nei da, sant nok det, men nettavisen og mange her inne virker jo som det må være noe fusk siden vi ble slått så grundig.

Petter forklarte det greit i går synes jeg. Løpet til russerne passet egentlig han perfekt, men han havnet bak Hattestad som var stiv og måtte gå rundt han, og da var alt russerne litt for langt foran.

At fallet kom rett før han og han måtte skrense litt unna hjalp heller ikke på. Ser man tidene er det jo heller ikke noe voldsom fart, og det at russerne fikk dobbelt så lang tid å restituere seg på hjalp dem nok også veldig. Alt i alt er det lite som sier meg det må ha vært noe doping her.

Lenke til kommentar

Har en veldig grei teori:

 

Russerne gikk, spesielt nr.1 gikk veldig fort i første bakken. Men nordmennene stresset ikke med det, for de visste at så lenge de var ilag ville de enkelt knekke de mot slutten og siste oppover bakke. Men fallet til Pølsa ødela denne taktikken effektivt da det endte med at russerne havnet istedet ilag i tet, mens nordmennene ble spredt og måtte angripe alene. Noe som er fryktelig vanskelig når de to i tet kan kjøre i tospann på den måten.

 

Hadde Petter og Pølsa kommet inn ilag med gutta, eller rett i hælene ville løpet vært et helt annet, og se på russerne på slutten, de er faktisk direkte slitne. Og det tyder på at de har kjørt hardt i børjan, og tida tyder på at de faktisk har gått på en aldri så liten smell. For tempoet i første bakken var tøft, det ser man tydelig.

 

Møkka fall ass...

 

Spekulasjoner, ja selvsagt, eg er ikke synsk. Men dette ser eg på som sannsynlige spekulasjoner da både Petter og Pølsa var råsterke i de tidligere heatene. Når Jønson ble parkert så hadde de ingen pinglefart, selv om mye av årsaken var fantastisk taktisk gåing der de på lovlig vis sperrer Emil slik at han er nødt til å skifte spor. Nydelig taktisk gåing. (Dette var vel Ola og Petter?)

Lenke til kommentar
Eg ble jo slakta når eg påpekte en unnskyldning fra Ola. Nordmennene fremstår tidvis som dårlige tapere i dette OL. Greit å være skuffa, men for pokker.

Morna jens. Påpekte at det han sa stemte, noe du ikke mente.

Eg heter Joar. Og det han sa stemte, men eg sa det var en dårlig unnskyldning. :)

 

Men me ble vel ferdig med den i går. 5 minutt forskjell er neimen ikke mye å syte over.

Lenke til kommentar
Men me ble vel ferdig med den i går. 5 minutt forskjell er neimen ikke mye å syte over.

Vi prøver igjen:

Jo, det var 8 minutter fra første heat sluttet til andre heat startet. Andre heat tok vell ca. 4 minutter, ergo 12 minutter ekstra hvile.

Det høres jo i seg selv ikke mye ut, men som jeg sa tidligere er forskjellen på 10 minutter og 20 minutter hvile veldig stor. En løsning ville vært og ha 10-15 minutter ekstra hvile fra 2. heat til finalen, da vil forskjellen være betraktelig mindre enn den var i går.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Vel. Hva Ola og co gjorde før de gikk er over min fatteevne. De fikk jo da en kjempefordel når de skulle gå til semien. Hadde kanskje ikke vært der uten den fantastisk store fordelen de 10 minuttene ekstra er.... Jønsson ble jo parkert, kanskje han hadde omtrent null hvile før semien i forhold til Ola og Petter da?

 

De går i 4 minutter. Alle de andre går i 4 minutter. Total hviletid er lik. For alle. Ola og co gikk 4 minutter da altså 10 minutter nærmere finalen enn de andre... Ola er den eneste som klager på dette. Ingen andre.

 

Synest eg det lukter syt av dette? Synest eg Ola bortforklarer at han ikke er like god som i fjor? Svarene er JA

 

Synest eg at Ola med denne dårlige forklaringen burde knust Petter hvis dette er eneste grunnen til at Ola ikke fikk gull? Synest eg det er rart at til tross for at Petter tapte fart pga pølsens fall, noe Ola ikke gjorde da han svingte unna og ikke skrenset unne, så knuser Petter Ola? JA igjen.

 

Synest eg Ola burde holdt kjeft og akseptert at han ikke er så god som han var? JA

 

Grunnen til at Ola tapte igår er ikke pga de få minuttene ekstra hvile. Han er bare ikke god nok for tiden. Dessverre.

 

(Sånn på siden: Ser ut for at du har superrett når det gjelder forskjellene i hvile. Like greit å innrømme det så slipper vi å krangle mer om det. Ser ut for at eg fremdeles mener at det er svaklig av Ola å bruke dette som unnskyldning ;))

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
(Sånn på siden: Ser ut for at du har superrett når det gjelder forskjellene i hvile. Like greit å innrømme det så slipper vi å krangle mer om det. Ser ut for at eg fremdeles mener at det er svaklig av Ola å bruke dette som unnskyldning ;))

Den som har hatt den vanskeligste veien er faktisk Ola selv sammen med Peterson. Han gikk siste kvartfinale heat :) Men her vil jeg si det er uvesentlig, da det var ca. 30 minutter fra kvartfinale til semifinale.

Vi krangler da ikke men heller diskuterer. Jeg prøver å få frem at det Ola sier stemmer veldig, og det burde bli gjort en endring på kun 5-10 minutter så forskjellen blir delvis jevnet ut.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...