Gå til innhold

AMD phenom 2 x4 955 BE vs 965 BE

Anbefalte innlegg

Hva er de største forskjellene på AMD phenom II x4 965 Black edition og AMD phenom II x4 955 Black edition? Hvis det i det hele tatt er noen da... Det jeg har lest er at klokkehastigheten er 0.2 GHz større på 965'en, men at den kan fåes opp i 3.8 GHz "lett". Dessuten kommer jo 955 med 12 månders lengre garanti enn på 965, på komplett ihvertfall. Jeg vet at det er en hundrelapp vi snakker om, med det er vel penger det og :D Garanti koster jo og litt, sååå...

Svar settes pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste forskjellen er 200MHz.

Når det gjelder garanti, så er det nok skrivefleif hos Komplett. Jeg tror nok at AMD har nøyaktig samme type garanti på alle sine Phenom II prosessorer. Du må også huske at Komplett ikke har noe med lengden eller vilkår på garantien å gjøre, det er produsenten som bestemmer det. AMD kan selv velge om de vil la garantien være gyldig i 1år, 2år, 3år, 5år, 10år eller 100år. Faktisk er AMD med sin fulle rett til å ikke ha garanti på sitt produkt i det heletatt. Så garanti skal du ikke bry deg så mye om. Her til lands er garanti ikke annet enn en ubrukelig bonus.

Lenke til kommentar

Er andre forskjeller enn det med "200MHz" hvis man skal pirke :)

955/965 finnes i to forskjellige revisjoner; C2 og C3

C3 stepping har endel forbedrede egenskaper.

Gjenkjennes på endelsen av varenr;

C2 = GIBOX

C3 = GMBOX

C3 er attpåtil 80 kroner billigere så da er valget enkelt (burde vært motsatt :p

Lenke til kommentar

Litt off topic - beklager!

Jeg kan jo nevne at her til lands er det angrefrist og reklamasjonsrett som blir mest benyttet. Når det gjelder garanti, så har disse ofte helt bort i natten vilkår. Det er på grensen til at du må marsjere til butikken hvor produktet er kjøpt, samtidig på veien ned må du klappe deg på hodet, stryke deg på magen og synge nasjonalsangen til landet hvor produktet er produsert for at garantien skal være gyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...