MrAvionics Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei alle sammen. Jeg har ett par spørsmål om minne jeg håper dere kunne svare på... Hva er viktig på minne som skal brukes på arbeidsstasjoner? Og det samme spør jeg om ram til Spilling... Noen svar? Hehe... Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei alle sammen. Jeg har ett par spørsmål om minne jeg håper dere kunne svare på... Hva er viktig på minne som skal brukes på arbeidsstasjoner? Og det samme spør jeg om ram til Spilling... Noen svar? Hehe... Hva mener du med arbeidsstasjon? CAD, rendring etc, eller kun dokumenter og lign. CAD etc liker mye minne. Til spilling er hastigheten/timings viktigere en mengde minne. 64bit OS bruker mer minne en 32bit OS. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Arbeidsstasjon mener jeg: -Internett surfing. -Word, Excel, Power-Point etc. -Enkel bildebehandling. -Diverse programmer. Til spilling: Ok, hvor høy hastighet bør man ha på en spill-pc med DDR3? Så lurer jeg på hva er "timings"? Takk for svar! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Tro meg, timingsene og hastigheten på RAMen har liten betydning Du kan tjene ytterst lite på hastigheten men da må du ha ekstreme tilfeller, 1066 (Lavest fart) til 2000MHz (Sinnsykt å oppnå) for å se noen som helst forskjell. Timingsene er likeså, timings AKA tilgangstider er hvor lang tid RAMen trenger på å stille seg om, jo lavere skal være bedre, men forskjeller vises KUN i benchmarks.) Så hva er viktig i spillsammenheng? Mengden RAM til en viss grad. 99% av spillene der ute er 32bit kodet, det vil da si at de MAX kan utnytte 2Gb med RAM, til og med på ett 64 bit OS med 358237236 Tb med RAM for eksempel. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Ok,så når man skal ha ram til spill-pc så er det ikke så viktig med hastigheten og timingen da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Eneste er at det må matche busshastigheten på CPUen du har valgt, men som oftest så handler man 1600MHz RAM uansett til Intel plattformen, grunnet lave prisforskjeller og at stortsett det som er lavere er vanskeligere å få tak på. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Ok, takker så mye for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå