jevli Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei Jeg skal til å kjøpe meg ny PC. Vil kunne legge HDMI kabel imellom en liten glipp mellom gulvet og veggen i stua. Kabelen går imellom (er vel ca. 1cm glipp), men ikke selve pluggen på kabelen, og det "klumpete" punktet foran pluggen. Kan jeg klippe HDMI-kabelen, tre den gjennom glippen og skøyte den igjen? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Nei, det bør du absolutt ikke gjøre. Det er stor sansynlighet for at det ikke vil fungere i det hele tatt om du gjør det. Det er veldig presis oppbygging i en slik kabel (HDMI er en TP-kabel, og korrekt tvinning av innerlederne er helt nødvendig for å få korrekt impedans i kabelen). Lenke til kommentar
jevli Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Hmm. Noen tips til hva jeg kan gjøre da? Fins det "flate" HDMI-kabler uten den dumme klumpen ved pluggen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Den 'klumpen' er bare en ferritt ring som er tredd utenpå selve kabelen, for støydemping. Prøv å sage den vekk med Dremel. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Får da tak i HDMI-kabler uten filter, men det var vel pluggen som var problemet her. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Javisst, leste litt for kjapt. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Vel pluggen kan jeg kanskje få skvist imellom... Men har ikke sjangs å få "støydempingsringen" igjennom. Kan jeg virkelig sage den av? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Ja, du kan sage den av så lenge du ikke skader kabelen når du gjør det. Elles klarer du vel som nevnt å få kjøpt en kabel uten en slik ring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå