Gå til innhold

Slettet harddisk

Soenes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spør dere som har peilig på pc, og håper noen tar seg tid til å svare:)

Jeg leverte pcen min på service for 3-4 uker siden, da den ble så varm at den sluknet, pluss at den plutselig ikke ville lade lenger. Da jeg skjønte den skulle ta kvelden, prøvde jeg febrilsk å overføre data over på ekstern harddisk, men rakk ikke så mye før den var strømtom. Det var derfor litt bilder der som jeg ikke hadde back-up på. På Elkjøp skulle de ha hele 1000 kr for å hente ut bildene, og for en fattig student som meg, ble det i drøyeste laget. De kunne så klart ikke forsikre at de på servicen ikke rørte harddisken, men jeg hadde nå et håp. Da jeg var innom og henta en lånepc etter 1 uke, hadde de foreløpig bare sett på vifta og adapteret. Henta pcen min i dag og dessverre er harddisken slettet. På servicebilaget står det: replaced HS, ac-adapter, upgraded BIOS. Hva betyr dette? Spurte en kamerat som har litt peiling og han sier at harddisken kan være byttet.

Det jeg lurer på er om det i det hele tatt er noen mulighet for å finne igjen dataene mine

overhodet? Er det ikke slik at ting ikke blir borte for godt? Tenker på i krimininalsaker der etterforskere finner igjen det utroligste som mistenkte tror de har kvittet seg med for godt etc.. Er det håp for meg? :-)

Setter stor pris på alle svar!

Heidi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hdd er byttet så er det ikke noe håp om å få tilbake bildene, synes det er litt rart at de skulle ha slettet hdd, det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke tok ut hdd før retur.

Eneste er om du kjører et recovery program for å se om du finner noe i tilfelle de bare formaterte hdd, men håper du ikke har installert noe på den, da er det vesentlig mindre sjanse for å få ut evt filer.

Lenke til kommentar
Om hdd er byttet så er det ikke noe håp om å få tilbake bildene, synes det er litt rart at de skulle ha slettet hdd, det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke tok ut hdd før retur.

Eneste er om du kjører et recovery program for å se om du finner noe i tilfelle de bare formaterte hdd, men håper du ikke har installert noe på den, da er det vesentlig mindre sjanse for å få ut evt filer.

Jeg vet ikke om harddisk er byttet. Tenkte jeg skulle ringe i morgen og høre. Jeg har ikke peiling på pc og "visste" ikke at jeg kunne ta ut harddisken engang :p

Har ikke installert noe nei. Hvordan kjører jeg et sånt recovery program?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Trenger ikke formatere for å bruke recovery. Men tror ikke det vil gjøre noen forskjell.

Trådstarter: Står det "replaced HS"? Det ville gitt mening om det sto HD, da er disken byttet.

Ja, det står replaced HS, ikke HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...