Gjest Guest_angst_* Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 jeg skal til nevropsykologisk (tror det het det) undersøkelse for konsentrasjon. jeg kan til tider surre noe helt utrolig, jeg tenkte jeg skulle skrive det her på 2 min, men så ahr jeg blitt distrahert av alt mulig annet. hva kan jeg vente meg? hva godt kan det komme ut av det? finnes det medisiner som kan hjelpe meg? jeg har tatt blodprøver og annet og alt har vært ok. jeg har sosial angst og vil nok ta sobril før dette. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei En nevropsykologisk utredning er vanligvis en omfattende undesøkelse av hvordan hjernen din fungerer. Utredningen består som regel av en rekke tester og oppgaver du skal utføre. Du kan også regne med at EEG (hjerneaktiviteten din) blir målt, og at du må gjennom et intervju om dine plager. Resultatene du får blir så sammenliknet så med det som er vanlig for personer med ulike typer hjernedysfunksjoner (dvs at hjernen ikke fungerer som den skal). Du får ikke medisiner, og det er ikke smertefullt å ta en nevropsykologisk utrdening. Du bør ikke ta Sobril før du testes, da den påvirker flere av de tingene som skal måles. Det du har igjen av en slik utredning, er at du får vite om hjernen din fungerer som den skal. Hvis de finner noe på undersøkelsen, vil du kunne få råd om hva du da kan gjøre. Nedsatt konsentrasjon er typisk plage som utredes med en slik undesøkelse. Mvh Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå