xeon Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette ikke skal virke så jeg håper noen ser noe jeg ikke gjør: notsorted="$@" sortterms="lib term" pkgsorted="" for sortterm in $sortterms; do pkgsorted="$pkgsorted $(echo $notsorted | grep $sortterm)" notsorted="$(echo $notsorted | grep -v $sortterm)" done echo $pkgsorted $notsorted All hjelp mottas med stor takk EDIT: Det er meningen at scriptet skal sortere det som kommer fra $@ etter sortterms også smelle på det som ikke har blitt sortert Lenke til kommentar
Dulle Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Prøvde å forandre litt på koden.....Er ikke noen ekspert selv, men er det du prøverpå å sortere ordene "term" og "lib" fra de andre argumentene for så å vise dette funket følgende: #!/bin/bash arguments="$@" sortterms="lib term" for sortterm in $arguments; do case $sortterm in lib) pkgsorted="$pkgsorted $sortterm";; term) pkgsorted="$sortterm $pkgsorted";; *) notsorted="$notsorted $sortterm";; esac done echo $pkgsorted $notsorted Lenke til kommentar
xeon Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Hjertlig takk.. den er jo genial!! eneste er at den må ha en stjerne rundt lib og andre sorterings kritereier.. Men takk så mye.. Fant forøvrig ut problemet med mitt eget.. Det skyldes at grep ikke klarer å sortere utifra 1 linje som alt sammen blir ved det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå