girlwee Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Noen her som vet hvordan man tar raske bilder med Nikon D5000 ? Har selv et, og ser flere steder det står at man kan ta 4 bilder i sekundet med dette kameraet. Hun som solgte meg dette - sa også dette. Jeg har prøvd å lete meg frem til hvordan man stiller inn for denne muligheten, men finner ikke ut av det. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Se etter Seriefotografering i bruksanvisningen. Kameraet må stilles inn på dette for å ta flere bilder i sekundet. Husker ikke helt, prøv å trykke på den "i" bak som lar deg velge i "menyen" på skjermen, bla ned til du ser et rektangel med en S inni, sett den slik at det står 3 firkanter bak hverandre.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Naturligvis må man også benytte lukkertid som er rask nok til at dette lar seg gjøre Gå til Advance (Shutter Release) Mode, på følgende link. Continuous mode. Om jeg tolker rett: trykk info knapp 2 ganger, så velg opp/ned for de forskjellige moduser, skal stå ikon som dette [ ]]] i stedenfor . Endret 15. februar 2010 av TGB Lenke til kommentar
girlwee Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 ok, tusen takk. da skal jeg se etter om jeg finner ut av det. Leste bruksamvisningen som fulgte kameraet, men fant ingen informasjon om dette der. Er jo mulig at jeg overså det, men tror ikke det. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Oppdaterte innlegget mitt, info knapp for å vise info i display, så trykk info en gang til. Bør være rett frem. Minner meg om hvorfor dyrere modeller er enklere, der har man et stort hjul på venstre side av kamera på toppen som gjør nettopp disse valgene og litt til Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Faktisk side 65 i din norske brukervilledning Edit: Har du forøvrig andre problem eller spørsmål så kan du ringe til Nikon support og på norsk få steg for steg veiledning. Endret 15. februar 2010 av TGB Lenke til kommentar
girlwee Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 ser man der, sjekket med boka nå. har egentlig stått der hele tiden. tusen takk for hjelpen! føler kameraet mitt steg mange grader nå :O) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 ser man der, sjekket med boka nå. har egentlig stått der hele tiden.tusen takk for hjelpen! føler kameraet mitt steg mange grader nå :O) Det aller meste går å få til på D5000'en din. Bare å finne det, husk muligheten med å trykke inn ? knappen for å få hjelp når du fikler i menyen; uvurderlig hjelp også for oss som har tatt i SLR/DSLR i 20+ år når man beveger seg inn på meny-dypet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå