Gjest Harley Quinn Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Leier en leilighet hvor det er innebygd oppvaskmaskin på kjøkkenet. I går begynte den plutselig å tulle og jeg skjønner absolutt ikke hva som er galt. Det er en AEG Favoritt Superlogic oppvaskmaskin. F450501 er nr på den. Alt av det som kan snurre snurrer o.l. så der ser jeg ikke noe feil Når jeg starter den opp hører jeg den starter opp, men den starter ikke med å ta inn vann. Både lyset på programmet og de to symbolene som er en børste og tallerken med "røyk" over blinker når den starter opp. Lengre enn dette kommer den ikke. Da blir den helt stille og bare blinker på de tre lysene. Noen anelse hva som er galt? Finner ikke noen bruksanvisning noe sted på nettet heller... Endret 15. februar 2010 av AnnChristin Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er vannkrana åpen da? Hvis ja ville jeg prøvd å holde startknappen inne så den nullstilles Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er vannkrana åpen da? Hvis ja ville jeg prøvd å holde startknappen inne så den nullstilles Vannkrana er åpen ja. Ingen startknapp, men holder jeg inne knappen til programmet slutter de bare og blinke og kune tegnet med to piler i hver sin retning og spyletegnet lyser. Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Kan være noe feil med magnetventilen. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Kan være noe feil med magnetventilen. Noe man kan fikse selv? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hørest ut som en innvendig lekkasje. Når du sier ting "snurrer", hører du da pumpa (den som pumper ut vannet) at den går lenge etter at du har slått på maskina? Vist det er en lekkasje, vil det komme vann i bunnen på maskina også vil en isopor bit flyte opp og trykke inn en bryter som aktiverer pumpa. Den vil da gå en stund før den stopper og panelet begynner og blinke og indikere en feilmelding. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Regner med at det er pumpa som bråker når man setter i gang maskinen. Normalt bråker den litt, også hører man at den tar inn vann. Selve vannsekvensen kommer altså ikke noe. Og etter den har bråkt litt starter den kun å blinke, er ikke noe panel med tekst eller lignende så må nesten belage meg på de symoblene som blinker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Kan være en sensor for vannivå eller vannlekkasje som lurer styringen. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Noen måte man kan sjekke/fikse det eller må det repratør til? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Noen måte man kan sjekke/fikse det eller må det repratør til? Prøv å trekk ut noen minutter så blir antagelig elektronikkem "resat". Hvis ikke det hjelper kontakt levrandør så får du vite hva de forskjellige feil-indikeringene betyr. Ligger mye bruksanvisninger på nett, så vil tro du finner den et el annet sted på norsk eller engelsk Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Dette funket for meg (asko d1896): 1. Sleng på ca 3 liter vann i maskina. 2. Resett maskinens program, slik at den starter på starten av programmet(der vanninntaket skjer). På asko betyr det at man skal holde start-knappen inne i 5 sekunder. 3. Start maskina. Lytt til at maskina først tømmes for (3 liter) vann. Lytt til at maskina tar inn nytt vann. Bank deg på brystet i gledesrus. Andre ting som er kjekt å sjekke: om inntaksfilter er tett, mulig vannlekkasje med drypp på gulv, om termosikringen har gått, om aquastop er aktivert, ev. feilkoder på display. Osv. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg ville dratt ut maskina og sett om den har noen form for sikring ved lekkasje. På en maskin jeg hadde tidligere var det en slags svamp under maskina. Når denne var tørr og hard forhindret den en bryter å åpne seg, men når den ble våt ble den myk fikk bryteren flyttet på seg og stoppet da vanninntaket (og startet pumpa). Imidlertid ble denne svampen litt myk over tid, så plutselig stoppet maskina selv om det var helt tørt. Løsningen var å snu svampen slik at bryteren traff på et litt hardere sted på svampen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå