Gå til innhold

Ventetråden for Merc Inc (aka Mercenaries 3 aka Mercenaries Online)

Anbefalte innlegg

Mercs Inc

En av de største overraskelsene jeg har sett på en stund kalles Merc Inc. Kort sagt hadde vi først Mercenaries: Playground of Destruction, og deretter Mercenaries 2: World in flames. Pandemic har etter det gitt os The Saboteur, men de ble nedlangt rett etter.

Samme det, begge lisensene lever fortsatt i beste velgående. Jeg vet lite om The Saboteur 2 annet enn det vi kan forvente oss (mer av det samme, men i en annen by?), men jeg har fått med meg en og annen detalj om det neste Mercenaries.

Spillet vil hete Mercs Inc og er online-basert. Fortsatt er det lite som er kjent, men alt tyder på gode, gamle Mercenaries i en online-versjon. Mercs 2 hadde co-op funksjon, så å videreføre den var nok bare et tidsspørsmål. Det store spørsmålet er om de klarer å gjøre det bra. Mercs 2 var ikke like godt mottatt over alt, og Pandemic er nedlagt. Noen av gamlekara jobber med Mercs Inc, men holder det?

Discuss.

Linker:

http://www.gameshark.com/news/26320/Merc-I...mic-Studios.htm

http://www.joystiq.com/2009/11/24/mercs-in...ea-los-angeles/

http://multiplayerblog.mtv.com/2009/11/25/...ics-next-title/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff da.

Ja det var co-op i toer'n, men jeg la fra meg spillet etter at bugsene hadde sagt sitt. Det var mase bugs i toer'n med andre ord.

Hehe, vet det er co-op i spillet. Men "toeren" kan bety flere ting... :p

Jeg opplevde svært få bugs den tiden jeg spilte, med mindre man regner den dårlige fysikken og umulige quick-time-events som bugs. Husker ikke hvor lang tid jeg brukte på å ta den første tanksen, for eksempel. Spillet nektet rett og slett å registrere at jeg trykket på knappene i den QTE-en. Men når jeg tenker etter har jeg fått nytt grafikk kort siden da, så det er jo en mulighet for at det blir lettere nå... :)

Edit: Men til poenget. Om co-op var morsomt kan det jo bli svært morsomt om vi snakker fem, seks stykker samtidig i en gruppe mot en fiendebase, eller 20+ folk i et angrep mot en base styrt av andre spillere? Eller raids? :D

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg vil anta det, men håper de gjør noe helt annet. Medal of Honor var hele tiden i andre verdenskrig, men når Call of Duty gikk til moderne tid følger de etter. Selvsagt er det jo ikke noe sammenheng der. Det er bare en tilfeldighet at de drar til moderne tid rett etter Modern Warfare 2. Jepp. :p Modern Warfare på sin side er nok ganske inspirert av Battlefield i multiplayer-biten, og så videre. Det er altfor mange som bare kopierer hverandre i stedet for å satse på det som gjorde serien bra i utgangspunktet. Nå har jo selv Forza bullet time, og vi snakker om et ganske realistisk bilspill... Jeg håper virkelig vi får Mercenaries Online, ikke "et helt tilfeldig onlinespill som ikke skiller seg ut fra mengden, men tilfeldigvis er basert på Mercensaries".

Lenke til kommentar

Kunne vært gøy om de dro litt World of warcraft-inspirerte raids inn i bildet.

Altså oppdrag hvor du måtte være flere mercs fordelt på et utvalg kjøretøy for å beleire camps. Jo vanskeligere camps, jo flere skillpoints får du som igjen fører til oppgraderinger og andre oppdrag.

F.eks et 10-manns raid mot en geriljaleir hvor man bør være 10 mann for å klare det siden motstanden er så massiv. Da kan man f.eks sette 2 mann i helikopter, 4 mann i Jeeper og resten som skyttere i disse kjøretøyene eller infanterister. Bare spar meg über-bosser med 12 Mill hitpoints så er jeg good to go :)

Når alt kommer til alt er det jo langt mellom nyvinningene i spill - alle låner av alle. Til og med Fifa 10 er jo bitt av RPG-elementer nå, og det blir nok ikke mindre fremover hvor du må prestere og klare forskjellige krav for å få goder i form av skills og/eller utstyr, være seg våpen og outfits i skytespill, fotballstøvler og hårfrisyrer i fotballspill eller styling og oppgraderinger i bilspill. Gief sier jeg bare!

(Offtopic: Personlig belønning er fett nok, selv om Fifa 10 online nå florer av folk som har alt av unlocka utstyr som eksempelvis hansker, underdrakter og hvite boots bare for å vise at de har klart visse krav. Blir fort urealistisk når alle spillerne på et lag blir så utspjåka..)

Lenke til kommentar

Jeg tar gjerne imot RPG-biter i Mercs Inc. Selv Battlefield og Team Fortress 2 har jo klasser, selv om de ikke utvikles under spilling.

Det som hadde vært kult hadde vært en fiendebase langt oppe i et fjell. Fire stk kjører i jeeper for å komme raskt frem uten å tiltrekke seg oppmerksomhet. De løper rundt og sprenger SAM-siter, så tre helikoper kan komme flyvende inn. Disse helikoptrene har to spillere hver til å styre maskingeværene, og fem, seks spillere hopper ut hvert helikopter for å hjelpe de på bakken. Da snakker vi samarbeid. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...