Gå til innhold

Barnevernsansatte brutalt overfalt av irakisk famile


Anbefalte innlegg

VG-nett skriver om to barnevernsansatte som på et hjemmebesøk hos en irakisk familie blir dopet ned, angrepet, fått munn og øyne teipet igjen og etterlatt i 5 timer.

 

Mandag ettermiddag vurderer politiet hvorvidt de skal gå ut med navn og bilde på familien.

 

Selvsagt skal de ut med bilde og fullt navn. Slike mennesker vil ihvertfall ikke jeg ha rundt meg i samfunnet. Disse umenneskene bør straffes og sendes dit de bør sendes, enten det er i norske fengsler eller tilbake til Irak.

De har etter min mening ikke rett til noen form for personvern.

 

Frihetsfrarøvelse er det værste jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"I don't want a cycle of recycled revenge". Virkelig?

 

Ellers vet jeg ikke hvordan jeg stiller meg til å offentliggjøre personalia, dersom det gjøres, burde det gjøres utelukkende for barnas sikkerhet, ikke for at du skal kunne kjøpe deg et hus på andre siden av landet, slik som folk later til å tro er svaret på integreringsspørsmålet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterer den setningen. Den har ingenting med saken å gjøre.

 

Det har heller ikke noe med at jeg vil vite hvem de er for å kunne flytte vekk. For det første bor jeg langt unna stedet denne handlingen fant sted og for det andre hadde jeg aldri valgt å flytte til fordel for kriminelle og lignende.

 

Det faktum at folk velger å flytte fra for eksempel Stovner og andre drabantbyer i Oslo, er et resultat av regjeringens feilene integreringspolitikk hvor for mange innvandrere blir sentrert på små områder.

Jeg hadde også valgt å flytte barna mine fra en skole bestående av 98% ikke etniske nordmenn.

Men det er en helt annen diskusjon.

 

Det at denne familien er fra Irak har ingenting med min mening å gjøre.

 

Når politiet står uten noen større ledetråder i en slik alvorlig sak skulle det bare mangle at bilder blir lagt ut, slik at vi andre her i samfunnet kunne hjulpet til.

Lenke til kommentar
Det at denne familien er fra Irak har ingenting med min mening å gjøre.

 

Det har jo faktisk det da.. Hvis de kommer fra en annet land inn i Norge og så gjør overgrep så har det selvfølgelig noe med saken å gjøre. Hvorfor kan ikke politikerne ha baller nok til å sende dem tilbake? det er spørsmålet..

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at politiet i alle år har hatt mye å gjøre med barnevernet. Foreldre som får besøk av barnevernet er i mange tilfeller foreldre som er i grenseland for å få beholde omsorgen, og da er det statistisk sansynlig at det blir en del åpne og til og med voldelige konflikter ut av det når barnevernet kommer.

 

Jeg er fristet til å gi paret kudos for oppfinnsomhet, men det de gjorde er naturligvis helt uakseptabelt, og vi får håpe barna klarer seg okei ut av dette..

Lenke til kommentar

Om vi hiver dem ut, hele familien, hva godt gjør det de antatte opprinnelige ofrene i denne saken, nemlig barna? Ute av øye, ute av sinn? Ikke vårt problem lenger?

 

Hvordan er det egentlig relevant at familien i dette tilfellet er innvandrere? Om de burde vært her i utgangspunktet har vi mange gode tråder å diskutere i. Men når de nå først er her, enten det skyldes en håpløs innvandringspolitikk, snillisme eller annet, bør de da ikk som famiie være vårt problem? Hvorfor skal etnisitet avgjøre barns skjebne her i landet?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig relevant at familien i dette tilfellet er innvandrere?
Fordi det er enda et problem vi har fått takket være en hodeløs innvandringspolitikk. Når man skal spørre hvordan et problem kunne vært unngått går det ikke ann å utelate at de ikke skulle sluppet inn i Norge om staten faktisk hadde fulgt eksisterende regler.

 

Å slippe folk fra primitive stammesamfunn løs i et moderne vestlig samfunn vil skape problemer.

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig relevant at familien i dette tilfellet er innvandrere?
Fordi det er enda et problem vi har fått takket være en hodeløs innvandringspolitikk. Når man skal spørre hvordan et problem kunne vært unngått går det ikke ann å utelate at de ikke skulle sluppet inn i Norge om staten faktisk hadde fulgt eksisterende regler.

 

Å slippe folk fra primitive stammesamfunn løs i et moderne vestlig samfunn vil skape problemer.

 

Hva vet du om hvordan de kom seg til Norge i utgangspunktet? Kanskje de var FN-flyktninger og dermed oppfylte internasjonale krav for opphold. Hvordan skal vi da vite at akkurat denne familien hadde slik brutale preferanser? Skal vi helgardere oss mot slike så må vi stenge grenser for alle, både for de som oppfyller internasjonale krav for opphold og de som ikke gjør det. Er det du ønsker? Skal vi som et av de rikeste land i verden si nei til flyktinger som oppfyller internasjonale krav fra FN? I så fall setter vi meget dårlig eksempel for andre land, og dermed ødelegger asylinstituttet for folk som virkelig trenger hjelp.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...