bauk Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 skal lage et ankelt slkema som skal sendes til min mail: html koden lagres som siden "kontakt.html: <form action="mail.php"> <b>Kontakt meg/oss:</b><br> <input type="text" size="15" name="fra" value="Din epost"><br> <input type="text" size="15" name="txt" value="TEKST" <input type="Submit" value="Send!"> </form> PHP KODEN lagres som "mail.php": <p class="storre">Mailen er nå sendt..!</p> <? $myname = $fra; $myemail = $fra; $mytext = $txt; $contactemail = "mottakers e-post"; $message = "$txt"; $subject = "Kontakt"; mail($contactemail, $subject, $message, $headers); ?> på siden jeg fant dette sto det at dette var nok til å lage enklelt skjema for sentinf av mail, men når jeg prøver sendes ikke mailen, serveren har støtte for php så det skal ikke være noe problem, tekker for alle svar! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 I html må du spesifisere at det skal sendes som POST. Så må du hente inn disse verdiene i PHP. $myname = $fra; er ikke gyldig. Hva skal $fra liksom inneholde? $myname = $_POST["fra"]; er derimot mer i riktig retning. Lenke til kommentar
bauk Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 hmm.. kan du redigere det inn i scriptet og poste det her:P sjønte ikke helt Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) hmm.. kan du redigere det inn i scriptet og poste det her:P sjønte ikke helt Her. Lagde den litt enklere. <form action="mail.php" method="POST"> Ditt navn: <input type="text" size="15" name="navn"> <br/> Melding: <input type="text" size="15" name="melding"> <br/> <input type="submit" value="Send"> </form> mail.php <? $navn = $_POST['navn']; $epost = "[email protected]"; $melding = $_POST['melding']; $emne = "Kontakt"; mail($epost, $emne, $melding, $headers); ?> Skjønner ikke hvorfor du skal ha med $navn når du ikke bruker den, men. Endret 15. februar 2010 av timb Lenke til kommentar
bauk Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 da får jeg denne som feil mld: Parse error: syntax error, unexpected '@' in /home/bauken/public_html/mail.php on line 4 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Prøv med $melding = $_POST['melding']; Glemte en ' Lenke til kommentar
bauk Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 jeg får fremdeles feil i skriptet på linjten der epost adressen min står. Lenke til kommentar
bauk Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 jeg får nå ingen feil meldinger men eposten kommer ikke frem?? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Har du aktivert mail() funksjonen på serveren da? Lenke til kommentar
bauk Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Har du aktivert mail() funksjonen på serveren da? aktivert den tror jeg. noe er i hvertfall feil enn stan.. men ikke hvet jeg hvor... Lenke til kommentar
bauk Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 den er aktivert, dette er litt flaut men jeg hadde skrevet feil epost:P nå kommer den frem men nåe jeg skriver i skjemaet kommer ikke det jeg skriver frem i e-posten Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 den er aktivert, dette er litt flaut men jeg hadde skrevet feil epost:Pnå kommer den frem men nåe jeg skriver i skjemaet kommer ikke det jeg skriver frem i e-posten Får du en annen tekst enn den du skrev inn, eller får du ikke tekst i det hele tatt? Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 <? $navn = $_POST['navn']; $epost = "[email protected]"; $melding = $_POST['melding']; $emne = "Kontakt"; mail($epost, $emne, $melding); ?> $headers er optional i mail() funksjonen, og siden du ikke har noen spesifikke headers så er det jo ikke vits i å ha med den.. Mulig dette løser det? Hvis ikke så kan du gå i PHP forumet, hvor denne posten egentlig hører hjemme Lenke til kommentar
Even_A Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) html fila: <form action="mail.php" method="POST"> Ditt navn: <input type="text" size="15" name="navn"><br /> Melding: <input type="text" size="70" name="melding"> <br/> <input type="submit" value="Send"> </form> mail.php <?php $epost = "HER SKRIVER DU DIN MAIL"; $melding = $_POST['melding']. "\n Mvh ".$_POST['navn']; $emne = "Kontakt Form"; mail($epost, $emne, $melding); ?> Nå har du med navnet også, kuttet ut header ettersom du ikke trenger den, byttet ut short tag <? med <?php Endret 15. februar 2010 av Even_A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå