gerrardo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei. Jeg sliter veldig med tvangstanker, som igjen medfører angst. Skal fortelle litt om det, men håper det er noen her som vil prøve å hjelpe. Dette er så vondt! Jeg er en gutt på 19. I dag feks skulle jeg følge kjæresten min på bussen, sliter veldig med vonde tanker om tallet 2 og 5. Da vi skulle gå var jeg litt sulten, så jeg tenkte jeg skulle ta en proteinshake, men var bare at da ble dette min 2. for dagen, så føler jeg at jeg får mere angst, når jeg gjør ting 2 og 5 ganger. Noen som har råd? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei gerrardo Det beste rådet du kan få er å kontakte legen din, og få henvisning til psykolog eller psykiater. Det er sannsynligvis tvangstanker du har, og det finnes effektiv behandling for dette. Mvh Dag Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 har gjort det, går til psykolog, men ennå ikke med hell. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei igjen Du må la det gå litt tid, slik at behandlingen får kommet i gang. Hvis du likevel ikke blir bedre, så ta det opp med psykologen. Om du ikke synes du kommer noen vei, så snakk med legen din om det. De fleste fagfolk mener at det er kognitiv adferdsterapi som er best mot tvangstanker/-handlinger. Det kan være at det ikke er det psykologen gir deg, og at du, legen din og psykologen skulle snakke sammen om hva som ville være best for deg. Lykke til. Mvh Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå