Gå til innhold

Windows Phone 7 er lansert


Anbefalte innlegg

De har løst mediebiten veldig smart ved å integrere f.eks. Pandora inn i Zunebiten slik at de kan kjøre i bakgrunnen. Om de kan integrere Pandora så er det vel ikke noe i vegen for at de kan integrere Spotify også (om begge parter ønsker det selvsagt).

 

Problemet er jo som du sier: Man må spesialtilpasse programmer som skal kjøre i bakgrunnen, og personlig mener jeg at det er en uting.

 

Programmer som (tidvis med fordel) kan kjøres bakgrunnen og jeg daglig bruker er: HSTouch, Opera, mySpot, PocketRTA Ultra, i tillegg til et par egenutviklede applikasjoner.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmene må jo uansett lages til WP7, så en "spesialtilpassing" må uansett til.

 

Og å samle ting som Pandora og Spotify (som jo blir ubrukelig når Zune kommer hit også) under media-hubben er jo slettes ikke en uting.

 

Ser ingen grunn til at HomeAutomation-program må kjøre i bakgrunnen, men er mulig den har noen funksjoner som krever dette jeg vet ikke, men som en fjernkontroll for hjemmet er ikke dette nødvendig.

 

MySpot - Spotify mener jeg å ha forklart godt nok.

 

PocketRTAUltra er grei nok den må nok kunne kjøre hele tiden.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er det jo ingenting som MÅ kjøre i bakgrunnen. iPhone-brukere klarer seg jo (på et eller annet vis).

 

Poenget er at jeg VIL at det skal. :)

 

 

 

Det kan jo ha noe med arbeidsmønstre å gjøre. Jeg multitasker mye, og har stort sett mange programmer kjørende når jeg jobber, om det nå er på PC eller mobil. Å ha et word-dokument, pdf-dokument, regneark , Outlook og Opera kjørende samtidig er ikke uvanlig på min mobil (Touch Pro 2). Og det er greit at det vil gå "raskt" å "pause" et program mens man bytter til et annet men det er nødt til å være treigere enn å bytte til et program som faktisk allerede kjører. Dessuten mister man funksjonalitet som f.eks. rastk bytte innom Outlook og laste ned ny epost, samtidig som Opera laster inn en ny side.

 

Det er langt fra alle som jobber slik. Noen bruker et og et program, gjør seg ferdig med det og beveger seg til neste. Jeg bruker tre skjermer på jobb, noen vil ikke ha mer enn én fordi "jeg kan jo ikke bruke mer enn et program samtidig". OK, dem om det. :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Hehe jada skjønner det, og som sagt så skulle jeg gjerne hatt muligheten jeg også, men som sagt så virker det som om de har løst det å ikke ha multitasking (om de ikke har det, det vet vi egentlig ikke enda, men PR-videoen hintet nok om at ryktene om pausing er sann) på en så god måte som det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Multitasking er et must. Dette kommer fra en som har iPhone. Selv har jeg løst problemet med "Backgrounder" og "ProSwitcher" fra Cydia, men jeg tror de fleste iPhone-eiere ønsker multitasking. Jeg kan jo nevne noen ting en vanlig iPhone-bruker møter på.

 

- Du har nettopp kjøpt deg GTA og er dypt inne i historien. Alt er rosenrødt, og livet kunne ikke vært bedre. Dette er vel å merke før tante Berit ringer, og spillet avsluttes, slik at etter at tante er ferdig med å fortelle om den fantastiske hytteturen på Geilo, så må man starte opp GTA igjen. Greit, det er autosave og slikt, men dette er et irritasjonsmoment av de store.

 

(Dette gjelder alle spill)

 

- Du sitter på bussen og hører på en genial Spotify-spilleliste. Du nærmer deg refrenget i Stairway To Heaven da du får en SMS. Nå har du to valg; vente litt med å svare på SMSen, eller gå ut av Spotify for å svare. Igjen, svært irriterende.

 

- Du er innom Tweetie for å informere verden om hva du hadde til lunsj. Du noterte det ned i notatboken på iPhonen, men du husker ikke hva den eksotiske skinken heter. Vel, da er det bare å gå ut av Twitter-verdenen, og inn i notatene for å finne frem navnet på den italienske skinken.

 

Dette høres ikke så gale ut, men etterhvert blir det så irritrende at du vurderer å personlig ringe Steve Jobs for å si at nok er nok.

 

Nå skal ikke dette ende opp som en diskusjon om iPhone, så det er fint om vi kan holde iPhone ute av diskusjonen fra nå av. Hensikten med dette innlegget er å vise enkelte individer om hva mangel på multitasking kan gjøre - eller ikke gjøre.

Lenke til kommentar

@Steffen Moss

 

Om "Hot Pause" (tror jeg skal trademarke det uttrykket gitt) fungerer slik jeg ser for meg så blir alt det der mulig i WP7, det blir ikke slik at du må avslutte ett program for å åpne ett annet, du setter det rett og slett på pause og starter opp ett nytt program, eneste som skjer er at programmet i bakgrunnen ikke "utvikler seg videre" for å si det på en dum måte.

 

Men jeg synest å huske å ha sett ett lignende design tidligere, og nå ser jeg at en av design-folkene tidligere har jobbet for Nike, og jeg mener å huske at Nike hadde ett lignende boks-system på sin nettside tidligere, er det noen andre som kan bekrefte dette?

 

Engadget er ute med sine hands-on-videos:

 

http://www.engadget.com/2010/02/15/windows...ons/5#c25503007

 

Video 2 demonstrer "Hot Pause" på kalenderen.

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Om "Hot Pause" (tror jeg skal trademarke det uttrykket gitt) fungerer slik jeg ser for meg så blir alt det der mulig i WP7, det blir ikke slik at du må avslutte ett program for å åpne ett annet, du setter det rett og slett på pause og starter opp ett nytt program, eneste som skjer er at programmet i bakgrunnen ikke "utvikler seg videre" for å si det på en dum måte

Det har vi forstått, det er det vi ikke liker. ;)

 

Om det fungerer så sømløst som vi som ønsker oss multitasking vil ha det til gjenstår å se.

Lenke til kommentar
@Steffen Moss

 

Om "Hot Pause" (tror jeg skal trademarke det uttrykket gitt) fungerer slik jeg ser for meg så blir alt det der mulig i WP7, det blir ikke slik at du må avslutte ett program for å åpne ett annet, du setter det rett og slett på pause og starter opp ett nytt program, eneste som skjer er at programmet i bakgrunnen ikke "utvikler seg videre" for å si det på en dum måte.

 

Håper de har fått til en fin løsning med Active Sync / push mail. Å sette Active sync på "pause", da er jo hele poenget borte?

 

Håper de forsatt tenker på folk som faktisk bruker telefonen i jobb til å holde styr på hverdagen...

Lenke til kommentar
Håper de har fått til en fin løsning med Active Sync / push mail. Å sette Active sync på "pause", da er jo hele poenget borte?

 

Håper de forsatt tenker på folk som faktisk bruker telefonen i jobb til å holde styr på hverdagen...

 

Dette virker mer som en "privat" telefon, men den har jo fortsatt de viktigste jobb-funksjonene som Outlook og Office, ryktene skal jo også ha det til at de senere kommer med en mer businessorientert versjon. Active Sync og push er vel mer å se på som tjenester enn programmer, så disse vil nok kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Håper de har fått til en fin løsning med Active Sync / push mail. Å sette Active sync på "pause", da er jo hele poenget borte?

 

Håper de forsatt tenker på folk som faktisk bruker telefonen i jobb til å holde styr på hverdagen...

 

Dette virker mer som en "privat" telefon, men den har jo fortsatt de viktigste jobb-funksjonene som Outlook og Office, ryktene skal jo også ha det til at de senere kommer med en mer businessorientert versjon. Active Sync og push er vel mer å se på som tjenester enn programmer, så disse vil nok kjøre i bakgrunnen.

Ja, har også hørt rykter om dette. Får håpe det stemmer da ellers er det over og ut for windows mobile for min del.

Lenke til kommentar

Ja, det virker som om dette er ett OS som først og fremst er laget for å gå etter Iphone-brukere og ikke BlackBerry-brukere, men du har jo fortsatt 6.5 da, denne blir jo oppdatert til 6.5.3 i disse dager, og skal vist nok være ferdig med overgangen til å bli stylus-fri, samt integreringen av støtte for kapasitive skjermer, så det OSet er nok ett meget godt alternativ på businessfronten.

Lenke til kommentar

Bare meg som synes dette så labert ut? Jeg så for meg en vakker og effektivt UI med god oversikt. Dette så relativt bra ut, kosmetisk, men herre... Nei, dette synes jeg var skuffende. Jeg skal ikke miste helt troen da, tror det er sannsynlig at vi kommer til å se mer funksjoner og måter å bruke telefonen på etterhvert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...