Gå til innhold

Solbrent i hodebunnen


Stany

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Med tiden må jeg meddele at håret mitt blir tynnere og tynnere, noe som igjen fører til at jeg blir lettere solbrent på topplokket..

Normalt sett "skinner" jeg meg ved reise til varmere strøk hvor solen er sterk, mest på grunn av at jeg ikke finner et solkremprodukt som ikke gjør at håret blir som klistret til hodebunnen..

 

Vet ikke om noen andre av dere har problemer med dette, men man må jo spørre ;)

 

Det jeg så lurer på er om det finnes noen produkter man kan påføre i håret/hodebunnen som ikke er klebrig, oljete eller etterlater seg noe, slik at jeg slipper å bli brent? :)

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg noen sun-block-tips, men hva med en hatt? Solhatt/cap.

 

Så på et program om dette hvor de brukte uv-lys til å brenne huden.

Ved å spise 60g tomatpurre pr dag i 4uker( på forhånd) så halverte man solbrendtheten.

Dvs det måtte dobbelt så lang tid under samme styrke eller dobbel styrke under samme tid for å få de samme skadene.

 

Der anbefalte de å legge tomatpurren inn i for eks middagen osv i 1 mnd før man dro til syden / eller om sommeren generelt for de som er lyse i huden/ blir lett svidd.

Det er iallefall første gang jeg har sett forskjell på hva man spiser VS solskader.

Men jeg vil nå anbefale en cap.

Lenke til kommentar

Haha! :!:

 

Kanskje jeg skulle testa det!

 

Takker for tips!

Bruker ofte cap, men det jeg er ute etter innebærer ikke noen form for hodeplagg eller annen form for fysisk dekkende beskyttelse, jeg er rett og slett ute etter et solkremprodukt som oppfyller de krav jeg har besskrevet ovenfor :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ville bare si at hvis man tar betakaroten som man får kjøpt i helsekost butikker, jevnlig så tåler kroppen mye bedre sola og man blir ikke så veldig solbrent. Nesten som man blir mer robust for solstrålene. Jeg tar det selv, og det virker både mot solbrenthet og soleksem.

 

Startet med en om dagen, og etter 2 uker gikk jeg over til av og til. Ca 2 i uken.

Endret av girlwee
Lenke til kommentar

OyOy! Her var det mange gode tips!:)

 

Skal teste betakaroten og tomatpurre fremover, blir nok mye pastaretter!

 

Jeg tar noe solarium, men føler liksom at jeg ikke får noe sol på topplokket...kanskje jeg bør intensivere det litt?

 

Drar til Ho Chi Minh, ikke fyren,men byen om 5 uker...det er derfor jeg lurer.

 

Rekker det å bli noen effekt av betakaroten og tomatpurre til den tid?

Lenke til kommentar

Ja, pleier bare å ta det på sommeren eller hvis jeg vet at jeg skal til syden i nærmeste fremtid.

Jeg får best effekt f.o.m etter 2 uker men om du tar det 1 uke og tar det mens du er der burde det gå greit.

 

Det heter seg at du blir brunere av det også. Vet ikke helt om det stemmer på meg

----) mulig at man blir brunere fordi man tåler sola bedre og dermed soler seg mere :O)

 

Hørte en gang at 1 betakapsel er som å knaske 4 kg gullrøtter ? (kan være jeg ikke siterer riktig her nå) ?

:O)

Lenke til kommentar

Ok, supert!

 

 

Da er det vell bare å sette igang :thumbup:

 

Men, jeg fikk igrunn ikke noe svar på om det fantes noe å ha i håret. Har sett at de reklamerer for hårspray som liksom beskytter håret, men hva hjelper det når jeg ikke har nok hår til å dekke hodebunnen fullstendig. :!:

 

Har testet sunblock tidligere, det funker greit, men det tar lang tid å få det "gnidd" inn i hodebunnen, pluss det problemet med at håret blir litt sånn "fettete/klissete"...

Endret av Stany
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...