Gå til innhold

Hva med Alphacool First Class HF 14?

Anbefalte innlegg

Hei-hei,

Har lusket rundt og lurt på å skaffe vannkjøling til pc'n. Mest pga støy og gleden ved å mekke litt. Har ingen ambisjoner om OC (enda... :p), men vil ikke ha noe som er under par. Så hva sier dere eksperter om pakken "Alphacool First Class HF 14", noen klare svakheter?

alphacool.com/shop/Complete-Sets/Intel/

To varianter 'livingstone' med laing 12V 10W, og 'yellowstone' med laing 12V 18w. Leste en positiv omtale på xbitlabs, men med en litt annen cpu-blokk: xbitlabs.com

Tanken var å starte med et sett siden jeg ikke kan alt for mye om vannkjøling, så slipper jeg å bekymre meg for om jeg har riktig med nipler, slanger etc. (har mekket mye HW, men ikke vann pt).

Innholdet ser greit ut i mine øyne, laing ddc pumpe, en fin topp, vifter og 3x120 rad. (om jeg ønsker å utvide senere til skjermkort er det kjekt å ha.).

- Har ikke funnet noe (googlet) benchmarks på cpu-blokkene. Noen her som har prøvd blokkene?

- Noen som har erfaring med alphacool.de? positive/negative?

- Toll? Eventuelt sender jeg de til bekjente i tyskland og plukker pakken opp ved neste besøk.

Takker for tips

-jc

Edits:

Funnet noen tester av yellowstone blokken: HESmelaugh: Another round of waterblocks on i7

- Om ikke best i klassen så ser ikke ut som om den er dårlig?

Endret av jchoft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...