Gå til innhold

Hilken spillmaskin er best

Rock_Rose

Hvilken spillmaskin er best  

103 stemmer

1. 1. Hvilken av disse maskinene er best

• PS3 (slim)
      53
    • Wii
      11
    • X-Box 360
      50
    • PC
      39
    • PSP (go)
      11
    • Nintendo DS (DSi)
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig er det Nintendo, Super Nintendo, Sega Master System, Sega Game Gear og Dreamcast konsollene jeg har hatt det mest morro med. Men om jeg må velge en fra listen er PS3 på papiret klart best. Men det er mer enn bare rå muskelkraft som avgjør hva slags konsoll du synes er best. Så dermed vil dette spørsmålet være umulig å svare på, ettersom det bare vil være en personlig smaksak.

Lenke til kommentar

Jeg liker best Xbox360, mye takket være Mass Effect og Mass effect 2. Elsker de spillene, og selv om de finnes også på pc, så er jeg ikke den helt store PC gameren (forutenom Diablo og strategispill der).

Men PS3 er en fin maskin den også, og Wii duger vel iblant selv om det er den jeg misliker mest av dagens konsoller.

Lenke til kommentar

PS3 er nok best, teknisk sett. Men xbox360 har langt flere eksklusive spill (så vidt jeg vet), og DS har touchpad. Ulikt wiimoten er den langt fra en kjedelig gimmic. Men alt i alt er det vel spillene som avgjør? Hjelper ikke hvor populært Metal Gear Solid er om du får frysninger av feil grunn bare noen nevner navnet. ;)

Lenke til kommentar

Maskinen som har flest eksklusive spill, med den mest komfortable kontrollen og som dekker dine behov er best.

I midt tilfelle så er det PS3, da DS3 passer hånden min best, de eksklusive er sterkere enn konkurrentene, og jeg liker blu ray spilleren. Selv om jeg liker PS3 best, har jeg selvfølgelig alle maskinene denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Hva skjer med de gode gamle som vi litt over 12 kjenner fra barndommen da?

Av disse er det lett PC, siden pc faktisk knuser alle konsollene på markedet dersom du betaler nok for den.

Men stemmer på ps3 siden det er det eneste jeg har som kan spilles på =)

Har også en Ps3 ikke slim da =P

Lenke til kommentar

Stemte på både Playstation 3 og Xbox 360. Jeg klarer enkelt nok ikke å sette den ene av dem over den andre. De har begge sine styrker og svakheter i mine øyne. Playstation 3 har Blu-Ray og en teoretisk rå ytelse (som begynner å vises), men Xbox 360 har mange av favorittspillseriene mine, en bedre onlinedel (ja, jeg vet man betaler for den) og en kontroller som sitter bedre i hendene mine.

Lenke til kommentar
Hva skjer med de gode gamle som vi litt over 12 kjenner fra barndommen da?

Av disse er det lett PC, siden pc faktisk knuser alle konsollene på markedet dersom du betaler nok for den.

Men stemmer på ps3 siden det er det eneste jeg har som kan spilles på =)

Har også en Ps3 ikke slim da =P

Er over 30 år.

PC er i teorien best, men Windows er noe dritt, er ikke slik som i gamle dager, nesten ingen gidder å lage exclusive PC-spill, plattformen er nesten bortkastet om du ikke foretrekker MMO eller RTS. :-/

Synes PS3 har de beste spillene nå, og det er den plattformen med klart mest innovasjon i stortitlene. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
PC er i teorien best, men Windows er noe dritt, er ikke slik som i gamle dager, nesten ingen gidder å lage exclusive PC-spill, plattformen er nesten bortkastet om du ikke foretrekker MMO eller RTS. :-/

Jeg mener nå også FPS passer seg bedre på PC. Multiplattform spillene ellers ser og går også gjerne en del bedre på en god gamer PC. Jeg har koblet min PC mot TV'en og spiller fortiden Mass Effect 2 på den fra stressless'en og jeg syns det overhodet ikke er bortkastet. 1920x1080, 4xMSAA (mot 1280x720, 0xAA på xbox360), bedre texture filtering og bedre framerate ser spillet markant bedre ut enn Xbox360 versjonen som jeg også har prøvd. For meg gir det en del bedre spillopplevelse.

Foruten AAA spillene er det mange adventure og (turn-based) strategi spill eksklusivt til PC for dem som liker den type spill.

Jeg ser ihvertfall bl.a frem til å spille STALKER Call of Pripyat (PC eksklusivt) og Metro 2033 med DX11 tesselation.

Lenke til kommentar

Mistapi: Dyrt å være pc gamer, det er i allefall sikkert.. Bytter nå ut GTX 275 kortet og Phenom 9950 cpu'en med Phenom II 955 BE (skal overklokkes noe) og Radeon 5850 skjermkort, samt en 80GB Intel GEN 2 SSD disk.. Synes det ikke er mer enn 6-10 måneder siden sist... jaja :(

Kongrudi: Men ser ikke helt den at windows er dritt. Windows 7 og steam er pokker meg noe av det beste pc har hatt ever, og steam har i allefall vekket pc spilling til live for min del.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

UrgeLoL og MistaPi:

Fikk også god service fra Steam, fikk tilbake pengene for Mass Effect 2, siden det ikke virker på Intel-skjermkortet på lap-top'en.

Selv om jeg egentlig ikke hadde krav på penger igjen, i.flg. Steam-policy'en, det var en one time thing, sa han.

Steam er en flott tjeneste, med god hastighet.

Men de må gjøre noe med den pengene-tilbake policy'en, eller skrive inn system-krav litt tydligere i butikken.. :-)

Venter forresten på spill-maskinen min som er på reperasjon hos Netshop, hadde heldigvis innvestert i garanti.. :)

Hadde selvsagt prøvd å reparere selv, men eneste jeg hadde klart var å ødelegge alle tre harddiskene, og de måtte byttes ettersom windows-installasjonen bluescreen'et pga. noe feil på hovedkortet, snakket han reparasjons-fyren som ringte meg om.

Så jeg er sinna på Windows for tiden. :p

Og hater det faktum at MS har klart å prakke på meg Windows 3.1, 95, 98, Millenium, XP, Vista, og Windows 7..

Og halvparten av de Windows-versjonene er bare unødvendig mellomting, lagd for å lure forbrukerene. :-/

Mass Effect 2 drøyer jeg med, til sommeren..

Har alltid syntes de siste BioWare har vært veldig overvurdert, føler ofte jeg spiller Baldurs Gate-serien omigjen.

Bra spill, men ikke så supre som alle vil ha det til.

Vinduet jeg hadde planlagt avsatt til det er forbi, og nå dumper det ned med 5 forhåndsbestilte japanske PS3-spill i postkassen min. :p

2 Square-JRPG, ett fra Level 5, og ett fra Sega, også skal jeg sjekke ut det der Yakuza-spillet.. :):p

Sitter også litt på gjerdet om jeg skal gidde å prøve Heavy Rain og God of War 3.

Problemet til PC er ikke at den ikke duger, det er bare det at det er veldig få som lager nye spill ment for den plattformen, vanligvis bare konsoll-porter med bedre post-effects.

Lenke til kommentar

Hos meg så er det Playstation 3 Slim som gir meg mest value fordi den simpelhet har den beste grafikken på eksklusivene og har gratis online som mine største behov. Tror jeg aldri har måpet så mye med grafikken som jeg gjør når jeg spiller på PS3en min med Uncharted 2 Among Thieves, Killzone 2, Uncharted Drake's Fortune og Metal Gear Solid IV!! Har også spill som Demon' Souls, Gran Turismo 5 Prologoue som har lekker grafikk!!

Kommende spill med Heavy Rain, God Of War III, Gran Turismo 5 og Last Guardian som pusher grafikken enda mer fram i sine spill vil jeg garantere :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
<br />Burde legg på en poll til "ingen konsoll er best fordi jeg har flere" og der er også mitt svar på hvilken konsoll som er best. Når det gjelder å pushe grafikk så er både PS3 og 360 dinosaurer for det er PC som pusher grafikken i spill framover.<br />
<br /><br /><br />

Jeg hører mange si dette men det er faktisk ikke sånn i dag. For noen år siden var PC den desidert største plattformen for nye spill. Folk kjøpte seg ny hardware hele tiden for å holde tritt med de nyeste spilla og dermed ble også grafikken mye bedre på kort tid.

Det som har skjedd i disse dager er at utviklingen på grafikkfronten har stagnert ganske heftig. Spill kommer ikke lengre på PC som hovedplattform, PC spillere er heldige om de får seg en dårlig port flere måneder etter spillene kommer på konsoll.

Spillene utvikles til konsollene, dermed blir grafikkbarrieren der og ikke hva en PC kan klare. Man kan ikke derfor si at PC'ene pusher ny grafikk for spill i dag dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...