krismysen Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei, Jeg skal kjøpe meg ny hardware om en måneds tid og er ute etter et skjermkort som vil gi meg høy ytelse i noen år fremover. Men jeg går og venter på de nye skjermkortene til nvidia da jeg har innbilt meg at disse vil støye mindre enn ATI's 58XX kort. Men med nærmere ettertanke baserer jeg dette kun på min opplevelse av mitt gamle ATI 9800 PRO kort med liten blad vifte. Jeg har tenkt til å legge 2-3k i nytt skjermkort. Så mitt spørsmål er: Hva er deres erfaringer med 5850 og 5870 kortene støymessig? Jeg tåler støy, men helst ikke for mye da jeg sitter en del og programmerer/diller ved siden av spillingen. Jeg har også tenkt å kjøpe et ganske åpent kabinett (Cooler Master CM 690 II Advanced), så dette vil ikke virke noe serlig støydempende. Hvor vanskelig er det eventuelt å ettermontere en annen kjøler? Kan man fort ødelegge kortet? Jeg synes de nye skjermkortene ser ganske kompakte ut med tanke på å demontere/montere vifte. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei, Jeg skal kjøpe meg ny hardware om en måneds tid og er ute etter et skjermkort som vil gi meg høy ytelse i noen år fremover. Men jeg går og venter på de nye skjermkortene til nvidia da jeg har innbilt meg at disse vil støye mindre enn ATI's 58XX kort. Men med nærmere ettertanke baserer jeg dette kun på min opplevelse av mitt gamle ATI 9800 PRO kort med liten blad vifte. Jeg har tenkt til å legge 2-3k i nytt skjermkort. Så mitt spørsmål er: Hva er deres erfaringer med 5850 og 5870 kortene støymessig? Jeg tåler støy, men helst ikke for mye da jeg sitter en del og programmerer/diller ved siden av spillingen. Jeg har også tenkt å kjøpe et ganske åpent kabinett (Cooler Master CM 690 II Advanced), så dette vil ikke virke noe serlig støydempende. Hvor vanskelig er det eventuelt å ettermontere en annen kjøler? Kan man fort ødelegge kortet? Jeg synes de nye skjermkortene ser ganske kompakte ut med tanke på å demontere/montere vifte. Jeg hadde anbefalt 5870. Du kan lage forskjellige profiler. Hvor du har forskjellige viftehastigheter. Om du feks programmerer, så jobber ikke GPUen noe særlig, da kan du ha viftespeeden på 20%. Da vil du nok ikke høre noe til den, mens når du gamer må du nok ha opp litt. Men da hører du den sikkert heller ikke siden du sannsynligvis vil høre lyden fra spillet istedet. Man kan lage hurtigtast for bytting av profil. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Hvis du uansett skal vente 1 måned, da ser jeg ingen grunn til å ikke se hva nvidia har å tilby når den tid kommer? Finnes ingen tester ennå, så blir vanskelig å uttale seg om støynivå. Endret 15. februar 2010 av fflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå