Inception_ Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Så! Jeg har lyst på PC i bilen min... Den skal gjøre et par ting Spotify GPS-navigasjon VAG-COM ETKA/ELSA MP3 og FLAC Film (ikke fullt så viktig) Nettleser Bilen er en Audi A4 B5. Ideen er at jeg skal kunne legge inn ting på den via nettverket, den har god wifidekning på parkeringsplassen Er det mulig med wake-on-lan via wifi? Her er bilde av bilen inni DIN-buret mitt er opptatt, og der skal jeg ha det jeg har. Tenkte at en logisk plassering på den er bak hanskerommet mitt, siden jeg ikke har klimakompressor i bilen. Har resonnert meg fram til at jeg trenger: PC som kan lades på 12v direkte GPS-mottaker Et lydkort med god lyd Rask oppstartstid Derfor har jeg tenkt at å partere en netbook kanskje vil være løsningen, dog jeg er skeptisk til hvor treige og kjipe de er.. Tenkte på en Asus Eee med en DAC, en GPS-antenne via USB, diagnosekontakt til bilen via USB, samt et lite tastatur og mus som ligger i hanskerommet. Skjermen er jeg ikke sikker på enda.. hvordan kan jeg plassere den et sted uten at det ser jalla ut? Tenkte at PCen skal kjøre på batteriene og bli ladet via 75-kursen (tennignstrinn 2) slik at den ikke trekker strøm når bilen ikke er i gang. Går det an softwaremessig å få den til å forespørre logoff ved tap av innspenning? Ser for meg en touchskjerm der det kommer opp et shutdown-symbol når spenningen forsvinner.. Må også kanskje ha en ekstern wifi-antenne opp A-stolpen, for å få bedre dekning. Er det noen som har noen ideer? Endret 15. februar 2010 av Inception_ Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Finnes en del her: http://store.mp3car.com/Car_Computer_Systems_s/25.htm Er du litt kreativ så kan du få til noe sånn http://www.mp3car.com/vbulletin/show-off-y...html#post972863 Endret 15. februar 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 der var noe greier ja.. om jeg skal gå for noe itx-greier så trenger jeg bare kabinett, psu og hk. noe ddr2 ram og 775-cpuer har jeg vel liggende.. noen anbefalinger på kabinett? plass og kjøling er vel nøkkelen her! Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 For de som bryr seg har jeg halvveis bestemt specs nå: Zotac IONITX-F-E hovedkort - 1.6 dual core Atom med nvidia ION 160w dc-dc psu Black Box Mobile Case for Mini ITX Based Car PC's USB SiRF III GPS Receiver Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 shiiiz man, dette blir bra! Lenke til kommentar
akle Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Spennende dette må jeg følge med på! En i bildelenav forumet som har tenkt på det samme ser det ut som. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Får se når og om dette her blir gjennomført, først skal jeg ha nye dekk og felger, så skal jeg bytte to forskjermer og ta noe rust, så uler servoen stygt. Penger vokser dessverre ikke på trær Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Angående skjerm, så kan dette kanskje være noe: http://shop.soundgraph.com/ItemDetail.aspx?PDSEQ=16 Så kan du laste ned Imedian HD sw, så trenger du bare å bruke tast/mus hvis du skal surfe/forandre instillinger. SW er litt knotete å få til med det samme, men fungerer ypperlig nå. Bruker det selv på min htpc Har noe slikt i tankene selv etterhvert...når jeg får meg ny(ere) bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå