Gå til innhold

Lian Li lanserer kraftkar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt ok kabinett, bare synd med de glorete viftene, skulle ønske at de brukte 14CM vifter som på P80 istedenfor 12CM. Fikk

Hva skjer med og sammenlikne Lian Li med Antec? De baserer seg jo på helt forskjellige segmenter i merkedet, mener jeg. Lian Li utklasser jo de fleste andre produsenter på markedet med tanke på kvalitet og håndarbeid og tilfredstillese av løsninger entusiastene ser etter. Jeg vet ikke om jeg er den eneste men jeg synes at et kabinett likvel skal være en "møbel", og ikke et trekkplaster med lys og diskolys, og her har også Lian Li et stort ess i ermet.. :p

Antec er jo i høyeste grad et entusiast-merke? De beste kabinettetne til antec har jo vesentlig bedre løsninger på air-flow of støy (som er de viktigste objektive parametrene til et kabinett) enn lian li. Det er dog riktig at Lian Li satser mer på looks, antec sine kabinett er i beste fall helt straighte utseendemessig.

AtW

Lenke til kommentar
Antec er jo i høyeste grad et entusiast-merke? De beste kabinettetne til antec har jo vesentlig bedre løsninger på air-flow of støy (som er de viktigste objektive parametrene til et kabinett) enn lian li. Det er dog riktig at Lian Li satser mer på looks, antec sine kabinett er i beste fall helt straighte utseendemessig.

AtW

Nei, jeg synes aldeles ikke Antec er et entusiastmerke. Har selv eid tre Antecprodukter (P180, 900, 1200), og jeg må si at jeg synes det er ganske mange produsenter som tilegner seg entusiasten bedre enn Antec, eks; Lian Li (Som nevnt) SilverStone, Cooler Master, ThermalTake og til og ikke minst Corsairs nye inntog med sin Obsidian 800D. Det vil jeg tro er et kabinett mange produsenter kommer til og ha vansker og måle seg opp mot både i kvalitet, løsninger, pris og ytelse fremover. :)

Ja, Antec er gode på airflow, men det tynger ikke når løsningene og mangelen på plass i de kabinettene med mye airflow ikke er tilstede. Eksempelvis er Cooler Master HAF-serien et mye bedre alternativ enn 1200 her. Stille, og dypere. Hvis du ikke liker det gloerete designet på HAF; har de også ATCS som skiller seg ut som en pærle. :)

Om noe skal være stilrent og pent fra Antec, er det nærmeste de kommer P193, etter min mening.

- Ed.

Lenke til kommentar

Ikke hatt et kabinett med bedre luft kjøling en Antec 1200, samt det er god kvalitet tvers gjennom. Ja du nevner et pr bra kabinett der men de er jo i samme kategori. Lian Li har stort sett holdt seg i en litt annen kategori da de for meg har satt den stilrene design i sentrum, med dette bidraget har de godt helt ut av det jeg er vant med å se fra den kanten. Mulig markdet er litt snevert så de prøver på nye nytt litt og sikter litt mer mot "Gamer" kabinett.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det er jo nesten ingen kabinett som har bedre airflow-løsninger en p18x-serien. Riktignok krever det litt av brukeren (les entuasiast). Det er mer til et kabinett enn bare plass, for de fleste så er ikke plass brukbart til mer enn bedre kjøling.

AtW

Ja, ATW, det krever litt av brukeren, helt sant. Derimot med mye kabler som skal føres, fra viftestyring, PCI-e, og SATA/Molex connectors blir det trangt og litt vanskelig og putte unna kablene, det syntes i allefall jeg.

---

Hvorfor skal Lian Li plutselig hive seg på gamer-bølgen når de har Lancool-serien som er et ypperlig alternativ til gamers?

Jeg er enig i det du sier at 1200 muligens er best på airflow, men det kan fort bli bråkete i forhold til andre konkurenter. Her er det jo forskjellige faktorer som spiller inn mht dB/CFM.

Som jeg har nevnt, synes jeg også 1200 kan bli litt lite, for det er faktisk ikke stort dypere enn 900/902. Bare en god del høyere. :p

Endret av EditeD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...