operg Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Da jeg var på sesjon i fjor ble jeg av helseårsaker fritatt for førstegangstjenesten. I følge Wikipedia kan jeg likevel fortsatt bli innkalt til tjeneste i Sivilforsvaret. Hvor sannsynlig er det at jeg blir innkalt, og når blir jeg i så fall innkalt? Er det mulig å bli innkalt etter at jeg har begynt på universitetsstudier uten at jeg vil kunne utsette tjenesten, eller vil man i alle tilfeller få beskjed om hvorvidt man må tjenestegjøre i Sivilforsvaret før August? Endret 15. februar 2010 av operg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Vet ikke når du blir innkalt, men er oppmøtedato mer enn 3 måneder etter påbegynt høyere utdanning får du ordna deg utsettelse fram til etter at du er ferdig. Lenke til kommentar
operg Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Er du sikker på at grensen på 3 måneder gjelder også for Sivilforsvaret? På nettsiden deres står det bare generelt at hvis man studerer, kan man få utsettelse så lenge studiene varer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg tror det, men er på ingen måte sikker. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Sivilforsvaret kaller inn ved behov, uavhengig om man har avtjent verneplikt eller ikke. De kaller også under visse vilkår kvinner. Vil du gjøre en tjeneste i sivilforsvaret så kan du sikkert kontakte det lokale sivilforsvarsdistrikt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Ahh. Blargh. Tenkte selvfølgelig på siviltjeneste, tok det for gitt at det var det trådstarter spurte om. Men når jeg tenker meg om slipper man jo unna det også om man blir erklært ikke tjenestedyktig. Sivilforsvaret blir noe helt annet ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå