Gå til innhold

Så mye koster klimakuren - nå kommer regninga for stortingets klimaforlik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjempeidé! La oss drepe industrien og sende levestandarden tilbake til middelalderen! Så kan vi fordele elendigheten likt! Akkurat slik vil sosialistene ha det!

 

Ja, tilbake til middelalderen, dette høres ut som en nøktern beskrivelse av konsekvensene. La oss si en dobling av bensisnprisavgiftene blir gjennomført, det vil ihvertfall for meg neppe spise opp mer enn et års lønnsstigning (sannsynligvis langt mindre), det høres ikke akkurat ut som tilbake til midddelalderen for meg, men hva er vel mer effektivt en vanvittige overdrivelser for å latterliggjøre egne synspunkt?

 

AtW

Lenke til kommentar
-For flesteparten av befolkningen i Norge er kollektivtrafikk ikke et fungerende alternativ om de skal jobbe og fungere sosialt. Skal de slutte å jobbe?
Flesteparten? Er det virkelig tilfelle? Ganske stor prosent av befolkningen bor i våre 5 største byer.
Du kan jo prøve å transportere en barnevogn kollektivt i rushtrafikken i noen av disse byene.
At den er reduserende er jeg dog relativt sikker på, folk jobbet i gamle dager også, og utrolig nok kjørte de mindre, hvordan er det mulig? Folk kjører mer enn nødvendig, det er det liten tvil om, ihvertfall om nødvendig er å ha et fungerende sosialt liv, og å komme seg på jobb.
Hva slags kjøring er det du mener det er for mye av da? Det er svært få som kjører opp og ned "stripa" som tidsfordriv om kvelden.
Lenke til kommentar
-For flesteparten av befolkningen i Norge er kollektivtrafikk ikke et fungerende alternativ om de skal jobbe og fungere sosialt. Skal de slutte å jobbe?
Flesteparten? Er det virkelig tilfelle? Ganske stor prosent av befolkningen bor i våre 5 største byer.
Du kan jo prøve å transportere en barnevogn kollektivt i rushtrafikken i noen av disse byene.
At den er reduserende er jeg dog relativt sikker på, folk jobbet i gamle dager også, og utrolig nok kjørte de mindre, hvordan er det mulig? Folk kjører mer enn nødvendig, det er det liten tvil om, ihvertfall om nødvendig er å ha et fungerende sosialt liv, og å komme seg på jobb.
Hva slags kjøring er det du mener det er for mye av da? Det er svært få som kjører opp og ned "stripa" som tidsfordriv om kvelden.

All type kjøring, folk samkjører ikke til jobb, folk kjører barna på skolen, folk kjører for korte turer på butikk, folk planlegger kjøringen dårligere. Mengden kjøring stiger fortere enn folketallet, det er åpenbart from for å kjøre mindre.

 

Når det gjelder barnevogn, så har jeg ikke selv barn, men i mine busskjørende dager så så jeg titt og ofte en barnevogn i bussen, så mulig er det åpenbart. Fortere en bil gikk det også, ihvertfall i rushen som du nevner.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når det gjelder barnevogn, så har jeg ikke selv barn, men i mine busskjørende dager så så jeg titt og ofte en barnevogn i bussen, så mulig er det åpenbart. Fortere en bil gikk det også, ihvertfall i rushen som du nevner.
Det har blitt mye trangere på kollektivtrafikken de siste årene. Skulle gjerne sett noen klare å få en barnevogn inn på bussen jeg tar om morgenen. :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...