Gå til innhold

Humor - Avgifter


2new

Anbefalte innlegg

I lys av et nytt latterlig forslag til avgifter, har Avgiftsdepartementet kommer med et forslag om avgift på gratis privat parkering på jobb og på shopping i byer.

 

Jeg oppfordrer jeg andre her på forumet, til å komme med sine humoristiske avgifter...

 

 

 

Jeg kan starte:

Toalettavgift i alle private hjem, kun 5 kr pr besøk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns momsavgift hadde vært noe, altså en avgift for å få betalt moms. Det er jo en del papirarbeid når det kommer til moms, så dette burde komme snarest.

 

 

Edit: toalettbesøk er egentlig avgiftsbelagt fra før, jeg betaler 2000 i året i kloakkavfigt :)

 

 

Faktisk, så betaler du merverdiavgift(moms) på miljøavgiften på bensin ;)

Lenke til kommentar

En egen avgift på sittemøbler slik som stoler/sofaer/benker osv. Dette for å få befolkningen mer i bevegelse slik at en får en helsegevinst. En bonuseffekt vil være mindre tv/pc-bruk, men det er dog stor fare for et svart marked gjennom egendesignede møbler så et stort kontrollapparat vil være nødvending.

 

En slik avgift hadde generert store inntekter da det er snakk om store volum (bolig/arbeidsplass/restauranter/kino etc).

Lenke til kommentar

Jeg har et eksempel fra virkeligheten som er virkelig trist.

 

Per Liland ble uskyldig dømt for to drap og sonet 24 år før han slapp ut. Da han senere ble frifunnet var det hovedsaklig på grunn av privat engasjement fra blant annet Tore Sandberg. Liland ga 1,1 mill av erstatningen til Tore Sanberg som gave og for å dekke utgifter. Av disse 1,1 mill ble 700 000 krevet tilbake til staten i skatt.

Lenke til kommentar
Jeg har et eksempel fra virkeligheten som er virkelig trist.

 

Per Liland ble uskyldig dømt for to drap og sonet 24 år før han slapp ut. Da han senere ble frifunnet var det hovedsaklig på grunn av privat engasjement fra blant annet Tore Sandberg. Liland ga 1,1 mill av erstatningen til Tore Sanberg som gave og for å dekke utgifter. Av disse 1,1 mill ble 700 000 krevet tilbake til staten i skatt.

 

Skattekrav for rettshjelp [rediger]

 

Som en takk for hjelpen, og til dekning av en del av de utgiftene som Tore Sandberg hadde hatt i forbindelse med sitt engasjement, fikk Tore Sandberg 1,1 mill. av erstatningssummen som «gave» av Liland. Likningsmyndighetene anså imidlertid denne gaven som skattbar inntekt, og krevde Tore Sandberg for kr. 700 000 til statskassen. Saken ble tatt opp i Stortinget av Carl I. Hagen, som foreslo at Stortinget bevilget kr. 900 000 til Tore Sanberg til dekning av skattekravet. Forslaget falt mot Høyre og Fremskrittspartiets stemmer [6].

 

I ettertid frafalt likevel staten skattekravet administrativt, etter at Per-Kristian Foss ble finansminister.

 

kilde: wikipedaia

 

Men det viser vel hvor vanskelig staten/rettsvesenet kan være å påse sine egne feil. Tydelig at det foregikk noe muffens her.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare avgiftsbelegge alt man foretar seg.

jeg kan tenke på ting som toalettavgift, gangavgift(m. bomstasjoner), sykkle-avgift(m. bomstasjoner), treningsavgift, forumavgift, bruke-pc-avgift, bursdagsavgift osv...

fantastisk at staten skal pålegge folk å ta betalt for noe de vil skal være gratis.

blir det noe minstepris da?

kan en arbeidsgiver ta 1 øre for 1 års parkering om de vil?

 

Ser for meg masse bomstasjoner rundt i storbyene, gjerne i en ring rundt kjøpesentere, inn i handlegater og ved andre populære steder å vandre. selvfølgelig gjelder dette også de som sykler og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...