ilpostino Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 På eBay selges det ganske billigere polfiltre over en lav sko (link). i butikk her i Norge kan et tilsvarende filter koste alt fra 700 kroner og oppover (link). siden det dyreste er over 100 ganger dyrere - hva er egentlig forskjellen på dyre og billige polfilter? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Mange av de billige er av elendig kvalitet og ødelegger bildet fullstendig. Ingen av linkene dine er til polariseringsfiltre... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Og linkene peker til forksjellige produkter (samt størrelse) slik at de er totalt usammenlignbare (blir som å sammenligne pris på en banan og et kg epler). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Forskjellig kvalitet på filtre skyldes bl.a.: 1) kvalitet på glass og tykkelsen av dette (tynnere er bedre) 2) coating (kvaliteten på denne) Pris påvirkes av dette samt filterets diameter. I tillegg påvirkes pris av type filter (UV, Pola, ND etc). Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg lurte også på dette for en stund siden. Svarene jeg fikk forklarte meg grunnen, du kan lese her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1181188&hl= Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) takk for tilbakemelding. Oly shit, viste ikke det var såpass store forskjeller på filtre. edit: leif was here. Endret 15. februar 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
telealf Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Så vidt jeg har erfart er den største synbare forskjellen i bildene mye mer flare og en del lavere kontrast. Mye av dette skyldes kanskje dårlig eller mangel på MC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå