discover2k Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Heisan. Har litt dårlig tid. Skal levere planlegging til onsdag til denne oppgaven. Det vil si Styrestrøm og hoved strøm. Oppgaven er følgende Motoranlegg Det skal tilkobles en 3 fase motor, som skal startes med automatisk stjerne/trekantvender. Motoren skal startes med startknapp, og stoppe automatisk etter 15 sek. Den må deretter startes igjen på startknapp. Den skal monteres 2 startknapper og en stopp. en start og en stoppbryter i tavlefronten, og en startbryter ved siden av tavlen. Det skal monteres inn betjeningsorganer slik at sikkerhet blir ivaretatt under drift. Det skal tegnes hoved og styrestrøm skjema. Takk på forhånd Trenger hjelp Lenke til kommentar
DCG Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Men hva trenger du hjelp til? Lenke til kommentar
discover2k Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Hei. Jeg har fant en annen på forumet her som har spurt om det samme. Så jeg lurte nesten på om jeg kunne bruke han sin styrestrøm tegning. https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=289056 Skjønte ikke helt I starten av tegningen der med S1 Q3 S2 og Q2. Vis noen kunne har forklart det Hva menes med betjeningsorganer? nødstopp ol? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå