Sanjar Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Oversatte nettopp et dikt fra denne siden. Enjoy. Og nei, jeg er ikke satanist eller noe slikt. http://fleursdumal.org/poem/191 Litani til Satan Å du, viseste og vakreste av englene Gud forrådt av skjebnen og frarøvet lovpriselse, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Å prins av Eksil, du som har blitt forbrutt mot Og som beseiret alltid reiser deg igjen sterkere, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som vet alt, store konge av skjulte ting, Den kjente helbreder av menneskelige smerter, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som lærer gjennom kjærlighet smaken for Himmelen Til den forbannede pariah, selv til den spedalske, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som av Døden, din elskerinne gammel og sterk Har fostret Håp, - en sjarmerende narrelue! Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som gir forbryteren det rolige og stolte blikket Som forbanner hele multituden rundt hans skafold, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som vet i hvilke kroker av den golde jord En sjalu Gud har gjemt edle stener, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du hvis klare øyne ser de dype arsenaler Hvor stammen av metall sover i sin krypt, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du hvis brede hånd skjuler stupet Fra søvn-gjengeren som vandrer på bygningens kant, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som på magisk vis mykner de gamle bein Av utgamle fylliker som blir trampet av hestene, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som trøster den skjøre menneskehet i sin smerte Lærte oss å blande svovel og saltpeter, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som puttet ditt merke, O' listige medsammensvorne På pannen til Krøsus, lav og nådesløs, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Du som putter i øynene og hjertene til prostituerte Kulten av sår og kjærligheten til filler og kluter, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Staven til de i eksil, lampen til oppfinneren Tilståeren til den hengte og konspiratørene, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Adopterte far til de som i svart raseri - Gud faderen drev fra det jordlige paradis, Å Satan, forbarm deg over min lange lidelse! Bønn Ære og lovprisning til deg, O Satan, i høydene Av Himmelen hvor du hersket og i dypene Av Helvete hvor fordrevet du i stillhet drømmer! Skjenk meg at min sjel en dag kan hvile nær deg Under Kunnskapens Tre, når, over din panne, Dets grener skal spre seg som et nytt Tempel! - William Aggeler, Ondskapens Blomster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå