Gå til innhold

Mac knuser PC

reminett

Anbefalte innlegg

Her kommer en heads up/anbefaling til alle dere som fremdeles sitter med PC.

Jeg har jobbet med PC i 15 år.

Hatet Mac.

Så vant jeg en iPod Touch.

Likte den. Overraskende.

Så jeg kjøpte meg en iPhone.

Elsket den. Har den enda.

Så ble jeg veldig opptatt på jobb.

Så ble jeg til slutt så forferdelig lei av at PC-problemer tok opp min dyrebare tid, rett som det var.

Så kjøpte jeg Mac.

Fantastisk. At jeg ikke gjorde det for 15 år siden.....

Alt er bedre med den.

Den er stabil, og alltid rask.

Den er lekker å se på.

Den er kompatibel.

Den er alt man trenger i en datamaskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"alt man trenger i en datamaskin" er vel å dra det litt langt, når folk har forskjellige behov. Det kan være greit å få ned at det ikke er "PC" som er problemet, men operativsystemet, i ditt tilfelle. Du har helt sikkert brukt Windows? Det finnes andre ting der ute, som er mye mye mye mer stabilt og sikkert enn Windows, samt raskere.

Lenke til kommentar

Dette sier vel mer om deg enn om Mac antar jeg.

Og om du har jobbet med PC i 15 år så kan du jo nesten beskrive hvilke programmer du brukte på PC og hvilke programmer du endte opp med på Mac.

Men flott da at ting har ordnet seg for deg, men husk, Mac kan ikke konkurrere enda på mange felt der Pc rett og slett er overlegen.

Lenke til kommentar

Treng ikkje og vere at det var operativsystemet. Kunne våre ustabil drivere eller andre software problemer. Men hjelper svært lite og drøfte sånt uten han nevne kva problemer han hadde med "PC"

Må si dette hørte ut som reklame, nesten hentet ut fra "apple commercial" og eg ser ikkje påstandene dine troverdige...

Lenke til kommentar

Muligens off topic.

Jeg HATER at folk alltid skal drive å skryte mac opp i skyene, jeg har ikke hørt noe annet en skryt og godsnakk, og "du må bytte til mac for det er mye bedre en pc", kan godt hende det er sant, men jeg er drittlei av å høre det.

La nå de som har pc og trives med det ha det istedet for å prøve å prakke på de mac maskiner, jeg har windows og trives med det, liker du ikke pc og vil bruke mac, greit, bruk det du vil, men du trenger ikke skryte til hele verden over hvor bra det er med mac.

Lenke til kommentar

Helt enig i at Mac knuser PC. Mac håndterer bedre utskriftsformater, bildeformater, videoformater, zooming, touchskjerm, er mye raskere i oppstarten og mye raskere i responsen når man gjør forskjellige ting i programmer. Mac har også et bedre brukergrensesnitt og har et uovertruffent design.

Mac kommer til å dominere fremover.

Lenke til kommentar
Muligens off topic.

Jeg HATER at folk alltid skal drive å skryte mac opp i skyene, jeg har ikke hørt noe annet en skryt og godsnakk, og "du må bytte til mac for det er mye bedre en pc", kan godt hende det er sant, men jeg er drittlei av å høre det.

La nå de som har pc og trives med det ha det istedet for å prøve å prakke på de mac maskiner, jeg har windows og trives med det, liker du ikke pc og vil bruke mac, greit, bruk det du vil, men du trenger ikke skryte til hele verden over hvor bra det er med mac.

Og jeg HATER alle som alltid skal drive med QQ når noen velger å skryte av et apple produkt dem er fornøyd med. Jeg har ikke hør annet en klaging og syting og "drit i å poste slikt her", kan godt hende er flere som er enig med deg, men jeg er drittlei av å høre det.

La nå de som har en mac og liker den fortelle andre om det istede for å prøve å kneble dem.

Jeg har ikke noe problemer med å høre slikt, men liker du ikke slikt så er det greit, du leser det du vil, og om det er skryt av mac, så trenger du ikke syte til hele verden over hvor dårlig det er med mac elskere.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å bruke så mange forskjellige systemer som mulig, for å få et innblikk i alle verdener og kanskje bidra til å skape noe bedre en gang. Jeg har inntrykket av at mange i OSX/Windows fanboykrigen knapt har prøvd den andre siden, men elsker sin side av subjektive årsaker.

Alt bunner ut i hva man har behov for. Linux gir meg frihet, stabilitet, forbrukervennlighet og tilpassingsevne. Windows 7 gir meg et fint ytre og spillutvalg. OSX gir meg irritasjonsmomenter, antakeligvis fordi jeg ikke har nok erfaring enda. I løpet av en uke er jeg aktivt innom Ubuntu Linux, Windows 7, XP, Vista, OSX, Android, Iphone og Windows Mobile.

Det jeg ikke liker med Windows (7) er at jeg har Microsoft pustende i nakken og at det er litt "kjedelig". Det jeg ikke liker med OSX er Apple. Det diktatorregimet skal ikke få en krone av meg, men jeg har ingen ting imot å bruke det hvis jeg er hos andre med Mac eller Iphone. Det jeg ikke liker med Linux er mangel på brukervennlighet, men det er relativt. Problemet er nok at jeg er for inngrodd i Windows.

Jeg vil ikke låse meg til noe. Hvis/når jeg kommer til å utvikle programvare skal det skje med erfaring fra alle systemer.

Lenke til kommentar

Slik som du ser på det, gjør jeg også.

Spesielt når det kommer til bærbare datamaskiner, det er her jeg ser den største forskjellen mellom Mac og PC.

Idag har jeg ikke brukt PC på lenge, og trives godt med Mac som arbeidsverktøy og til underholdning.

Også føler jeg en Mac (bærbar) er mye kjekkere å ta med seg rundt omkring, mtp utsende og batterilevetid.

Min hverdag er blitt mye bedre etter at jeg startet å bruke Mac.

Lenke til kommentar
Alt bunner ut i hva man har behov for. Linux gir meg frihet, stabilitet, forbrukervennlighet og tilpassingsevne. Windows 7 gir meg et fint ytre og spillutvalg. OSX gir meg irritasjonsmomenter, antakeligvis fordi jeg ikke har nok erfaring enda.

Du har rett. Jeg bruker Linux til noen ting, og OSX til andre ting. Og dersom jeg hadde vært en "gamer", så hadde jeg brukt Windows 7 til spill.

Og de som sier at Mac ikke er PC, så har dere jo et poeng med siden Mac er en personlig datamaskin (PC=Personal Computer).

Beklager feil ordbruk.

Jeg bruker selvsagt ord som "knuser" for å få litt temperatur i diskusjonen. Det funket ;)

Det er definitivt operativsystemene som har mest å si. Men En viktig faktor er at OSX kun kjører på Apples maskiner, hvilket betyr at man slipper å tilpasse operativsystemet til å kjøre med tusenvis av forskjellige drivere/komponenter. Det er nok en av grunnene til at Mac er mer stabilt enn Microsoft sine OS.

Jeg rebooter Macen min ca 1 - 2 ganger i mnd. Av og til sjeldnere. Til tross for at jeg bruker den 8-10 timer hver dag ifm jobb, og åpner og lukker den veldig ofte. Den spretter rett opp på innloggingsskjermen hver gang jeg åpner den, innen 1 sekund.

Den blir aldri tregere og tregere slik at man til slutt må reboote. De gangene jeg rebooter er det fordi et program har hengt seg.

Jeg tenker iallefall at det må være en grunn til at mor, far, farmor, onkel, 4 kompiser og andre i familien som har byttet til Mac er strålende fornøyd, og sier at de er veldig glad for at de byttet ut Windows-maskinene sine.

Det må da være noe bra med Mac da?

Lenke til kommentar
Du har rett. Jeg bruker Linux til noen ting, og OSX til andre ting. Og dersom jeg hadde vært en "gamer", så hadde jeg brukt Windows 7 til spill.

Du svarte ikke på spørsmålet jeg stilte deg når det gjelder hvilken programvare i jobbsammenheng du brukte til pc og hvilket alternativ du nå bruker på Mac. Hvor mye kostet denne programvaren forresten?

Det er nok en av grunnene til at Mac er mer stabilt enn Microsoft sine OS.

Det er nå en liten myte at Mac er så enormt mye mer stabilt en Microsoft sitt OS, ta feks iMac på 27" som hadde enorme problemer med skjermbildet , dvalemodus som ikke fungerte etc.

Sånn sett så har Apple sitt OsX hatt mye rart, men siden både kundemassen er lavere og stort sett mer "fornøyde / fortryllet" så blir det ikke like mye oppstyr som når ting går galt på verdens mest forhatte OS (og brukte).

Jeg rebooter Macen min ca 1 - 2 ganger i mnd. Av og til sjeldnere. Til tross for at jeg bruker den 8-10 timer hver dag ifm jobb, og åpner og lukker den veldig ofte. Den spretter rett opp på innloggingsskjermen hver gang jeg åpner den, innen 1 sekund.

Den blir aldri tregere og tregere slik at man til slutt må reboote. De gangene jeg rebooter er det fordi et program har hengt seg.

Snodig, nettop den samme erfaringen har jeg på et ordentlig system med W7 , dog det finnes programmer som har memory leaks og disse kan få systemet til å gå i syrup. Enkel sak å avslutte disse om man har holdt på med data en stund via oppgavebehandling.

At systemet må startes på nytt pga en viktig systemoppdatering er et mindre problem , spesielt om man selv bestemmer når systemet skal oppdateres, i mitt tilfelle så brukes datamaskinen 24 / 7 med Boinc (100% cpu og gpu) og jeg antar at jeg fint kan greie en oppetid på flere uker eller måneder om jeg ønsker det.

Det er forresten en stor forskjell på W7 og XP når det gjelder ytelse og stabilitet over tid, og med mindre du får et infisert system, har jeg ikke sett stort til ytelsetap med en driftstid på ca 6 måneder nå.

Jeg tenker iallefall at det må være en grunn til at mor, far, farmor, onkel, 4 kompiser og andre i familien som har byttet til Mac er strålende fornøyd, og sier at de er veldig glad for at de byttet ut Windows-maskinene sine.

Det må da være noe bra med Mac da?

Joda, det er flott at man liker Mac , den har jo bra Gui som er både pent og intuitivt og en bundlet programvarepakke som dekker behovene til Ola og Kari. Så er ikke rart at folk er fornøyde når ting "bare" funker.

Det spennende blir nok å se hvordan ting utvikler seg i fremtiden og hvordan eventuelle begrensinger blir satt til livs av MS og Apple.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke liker med OSX er Apple. Det diktatorregimet skal ikke få en krone av meg, men jeg har ingen ting imot å bruke det hvis jeg er hos andre med Mac eller Iphone.

Da har veilederen min for masteroppgaven jeg skriver en god løsning for deg: Han har kjøpt Apple-aksjer og kommer til å selge dem når kursen går opp nok til at utbytte er nok for å kjøpe en Mac. Dermed har han skaffet seg en "gratis" Mac. ;)

Lenke til kommentar
Det jeg ikke liker med OSX er Apple. Det diktatorregimet skal ikke få en krone av meg, men jeg har ingen ting imot å bruke det hvis jeg er hos andre med Mac eller Iphone.

Da har veilederen min for masteroppgaven jeg skriver en god løsning for deg: Han har kjøpt Apple-aksjer og kommer til å selge dem når kursen går opp nok til at utbytte er nok for å kjøpe en PC. Dermed har han skaffet seg en "gratis" PC. ;)

Fixed by&for khaffner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...