Gå til innhold

Nok et ekstern harddisk problem...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kommer i nød!

For noen dager siden datt disken på gulvet (flisegulv, hardt) fra en hylle under stuebordet. Var ikke særlig høyt, men dette skjedde to ganger(ja klønete meg :(). Dog ingenting virket galt og alt funket helt plettfri i flere dager. Så i går plugger jeg den i lap topen, men noe hadde skjedd. Pc'en hang seg opp hver gang jeg klikket på Min Datamaskin, tok evigheter å komme inn. Når jeg kom inn så jeg ikke (E:) My book som den heter. Inne på admin profilen var den synlig, men var nå kalt Lokal Disk (E:). Den var synlig på Diskbehandling, bortsett fra at det sto at den var tom?? Kikket litt på disken og fant ut at kabinette var litt løst så jeg dyttet litt på det og det klikket inn i sporet sitt. Gikk tilbake til Diskbehandling og nå var den uten navn så jeg skiftet til K så høyre klikka jeg og trykket på utforsk. Fikk håp for en liten firkant kom opp der det sto autokjør som det pleier når jeg åpner den for første gang etter jeg har plugget den i, men den brukte veldig lang tid til den til slutt bare gikk vekk. Etter det prøvde jeg å klikke på Lokal Disk (k:), den hang seg opp igjen, men kom fram til ''Denne disken er tom, vil du formatere? Ja/Nei''. Klikket nei selfølgelig.

Skjønner ikke hva som er galt, disken lyser og lager ingen rare lyder, pc'en kan tydligvis finne den, men jeg må formatere disken før jeg kan komme inn på den? Noen som har peil på hva jeg kan gjøre? Driter i musikken og filmene, er bildene jeg vil ha, var jo derfor jeg kjøpte den eksterne disken rett før den stasjonære pc'en gikk til helvete. Er det mulig å bruke et recovery program etter jeg har formatert den og få fram filene?

Please, noen som har noen tips? Er rimelig desp her!

Endret av Mr_catch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trulig er det sjølve kontrolleren som har blitt skadet i fallet. Det er to løsninger eg kan sjå for meg her.

1. Du må opne eksterne hardisken ta ut hardisken og sette den manuelt inni pc-en. Metode nr 1 gjer du miste all former for garanti osv. Verstefall er sjølve hardisken skadet og kanskje ikkje mulig og hente data ut fra den.

2. Du kan sende den inn men husk at du må trulig betale ekstra for at dem skal redde data og du må si i fra du vill ha ut data fra disken som lagrest over på ny ekstern hardisk. Probleme med metode nr 2 er at noen aktører "sletter" data uansett og bry seg svært lite sjølv om du som kunde er villig til og betale ekstra for backup av data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...