Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nok en "jeg mestrer ikke forelskelser bra"-tråd

Gjest Guest_Gundersen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Gundersen_*

Er 19, jeg ser passe fresh ut, er overgjennomsnittlig smart og ellers (i mine øyne) passe vellykket, med unntak av på det sosiale og især det romantiske plan(min seksuelle erfaring stanser med øyekontakt). Jeg overanalyserer alle sosiale situasjoner, og muligens grunnet et høyt selvbilde går jeg heller litt på defansiven enn å risikere og tråkke i salaten. I bunn og grunn er jeg veldig feig. Har i senere tid fokusert på å være mer positiv og åpen og mindre dømmende, noe som har gjort det litt mer mulig å oppholde seg i samme rom som meg.

Min tilnærming om jeg er interessert i noen, har vært å finne ut alt om vedkommende, danne meg et bilde om vedkommendes relasjoner vha. sosiale medier. Deretter prøve å handle i akkord med det, innynde meg hos vedkommendes venninder. Mens mot den jeg er interessert mot blir jeg klossete, og uttrykker meg på en måte som ikke gir de signaler som jeg ønsker å gi. Avogtil vil jeg helst ned i knestående å fortelle om alt som tiltrekker meg hos vedkommende, men det ville vel ivertfall fått meg til å se dum ut (kan fort bli litt besatt). Jeg klarer godt å opprette kontakt hos kvinner, men deretter står jeg fast. Jeg har et substansløst liv som består hovedsaklig av studier, og deretter å trene eller sitte alene og se film/surfe på internett/lese bøker.

Så det er vel der jeg trenger litt rettleding, hvordan bli en mann av substans?

Og hvordan oppføre seg etter man har brutt isen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er 19, jeg ser passe fresh ut, er overgjennomsnittlig smart og ellers (i mine øyne) passe vellykket, med unntak av på det sosiale og især det romantiske plan(min seksuelle erfaring stanser med øyekontakt). Jeg overanalyserer alle sosiale situasjoner, og muligens grunnet et høyt selvbilde går jeg heller litt på defansiven enn å risikere og tråkke i salaten. I bunn og grunn er jeg veldig feig. Har i senere tid fokusert på å være mer positiv og åpen og mindre dømmende, noe som har gjort det litt mer mulig å oppholde seg i samme rom som meg.

Min tilnærming om jeg er interessert i noen, har vært å finne ut alt om vedkommende, danne meg et bilde om vedkommendes relasjoner vha. sosiale medier. Deretter prøve å handle i akkord med det

Fram til dette høres du egentlig ut som en tro kopi av meg. Skremmende å lese egentlig :!:

Om man føyer til at jeg faktisk har kjæreste og fungerer fint på det sosiale plan, så har du faktisk meg.

Jeg har også en tedens til å overanalyse alle sosiale situasjoner, har kanskje et litt høyt selvbilde og kan anses som feig noen ganger. Prøver å fokusere på å være mer positiv og ikke så dømmende mot andre. Dette har resultert i at jeg oppnår kontakt med personer jeg eller ville dømt ned før jeg så mye som hadde startet samtalen.

Bruker ofte sosiale medier for å danne meg et bilde av vedkommende. Om vedkommende er morsom, om vedkommende har felles venner, hvilken venner vedkommende har og alt dette her - men man kan kun klare dette dersom vekommende er aktiv på det sosiale nettverket. Nå gjelder ikke dette damer for min del, men muligens framtidige venner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...