Bjørnli Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Har akkurat solgt mitt Canon 450d fordi jeg tenkte å oppgradere til 50d (brukt), men så ser jeg at 40d selges "litt" billigere enn 50d på bruktmarkedene, så tenkte jeg da: Er det så mye forskjell på 40d og 50d? og hva er isåfall bedre? Hovedgrunnen for oppgradering av kamera er at jeg har behov for høyere og PENERE iso enn hva 450d klarte å gi meg. Kom med deres meninger da Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Typiske svar er at har du råd så gå du for 50D. De som har kjøpt/brukt 50D mener at forskjellene er store nok til å forsvare et kjøp,bla annet ISO. Mer er det egentelig ikke og si Endret 14. februar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page31.asp `High ISO performance worse than 40D'' den skremte meg litt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page31.asp `High ISO performance worse than 40D'' den skremte meg litt Ja men så skal du ikke tro alt testere skriver heller, har selv brukt 50D og kan skrive under på at det er meget bra . En av årsakene til at det fikk en del urettmessig kritikk i tester, bla her på akam var vel det faktum at folk hadde forventet en mye større oppgradering (les ala 7D) og derfor ble skuffet . leser du derimot brukererfaringer og omtaler som kom etter en tid ser du at disse sier noe annet . Dette er et skremmende eksempel på at enkelte "testforum" lar følelser/forventninger styre tester og ikke den reelle virkeligheten . 50D er tross alt jevngod med D300 som ble annonsert som kongen på haugen ( i etterdid endret til "en vinner") Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Fant også ut at 40d IKKE har microadjustment av objektiver, så da kjøper jeg nok 50d Da var den saken biff takk for svar, alltid snille folk her på diskusjon.no Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Er microadjustment viktig for deg så er nok skjermen like viktig med sine 920.000 punkter. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Leser mer og mer om 50d og blir mer og mer frustrert over at jeg mangler ca 1000kr for å ha råd, meen, ordner seg fort^^ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hvis du ser på kurvene til DxoMark, så er det liten forskjell på 40D og 50D når det gjelder ren ytelse, som støy på høy ISO og dynamisk omfang. 40D er et hårsbredd bedre; men selv 450D holderseg godt. Jeg mistenker at du ikke vil se noen stor forbedring i forhold 450D ... Men det er andre grunner til å velge, og summa summarum, så er det nok 50D du bør gå for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå