Gjest 15år Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hei.. Hadde en liten diskusjon med moren min for noen dager siden, jeg har sex 1-2 ganger i uken med damen min. Jeg bruker ikke kondom, hun bruker p-piller. Så lurer jeg på, vi begge er under 16 år hva vil skje om hun blir gravid? Hvilke rettigheter har jeg? Og hva er seksualaldersgrensen laget for? For at jenter ikke skal bli tvinget til sex av gutter som er eldre? Begge oss er 15 år. Hilsen gutt 15 år. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Rett til å betale barnebidrag. Noen hundre tusen i løpet av 18 år. Ikke råd til lappen. Ikke råd til bil. Ikke tid til skole. Voksne som maser og maser.... og maser. Og en unge som griner og griner.... og griner. Rett til å bli voksen før tiden. Og så kan du fortelle den du endelig velger å gifte deg med at du fikk en unge da du var 17. Og så kan du håpe at de forstår, og vil ha deg allikevel. Hmm. Ble vel dystert... og lett forenklet. Kanskje derfor voksne ofte mener det ikke er så bra. Egentlig trenger du nok flaks mer enn rettigheter. Så lykke til Endret 14. februar 2010 av Erigon Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 ikke tenk på den seskuelle lavalderen. den er der for å beskytte de under 16 mot eldre menn som vil ha sex med mindreårige. 2 på samme alder kan fint å ha sex. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Den seksuelle lavalderen er ikke noe problem. Og om hun er nøye med å ta p-pillene og dere ikke bare peiser på selv om hun glemmer dem en gang så går det nok helt fint. Er teknisk sett en risiko uansett, men kan være greit å prate med henne om hva hun hadde gjort om det hadde blitt graviditet. Om hun ikke ville ha tatt abort i så tilfelle ville jeg kanskje vurdert å brukt kondom i tillegg. Dog, er ikke like godt med kondom. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Blir hu gravid er du bokstavlig talt buttfucked. Du har virkelig ikke stort du skal ha sagt hvis hu får en bolle i ovnen, alt av ansvar og avgjørelser ligger i hennes hender når det først er gjort. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 hvis du ikke vil betale barnebidrag = ikke ha sex. kjenner flere som har blitt gravide selv om de har brukt p piller Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Eventuelt ikke ha sex med noen du ikke vet vil ta abort om det skjer Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Som alle sier ingen prevansjon er 100% sikker. Saken er at barnebidrag slipper du dersom du er sammen med moren. Hvis dere går fra hverandre der i mot må du stå til ansvar for dine handliger. I Norge så har det seg skamfult nok slik at fedrene har 0 rettiheter. Dvs hvis du mener moren ikke er bra for barnet kan du søke om å få foreldreretten overfør til deg da dette vil si at du har det full og hele ansvaret for barnet. Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Eventuelt ikke ha sex med noen du ikke vet vil ta abort om det skjer Er rart det der, mange jenter sier at de hadde tatt abort om de ble gravide, men når de faktisk får ett lite liv i magen som vokser er det mange som ikke klarer det. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Eventuelt ikke ha sex med noen du ikke vet vil ta abort om det skjer Er rart det der, mange jenter sier at de hadde tatt abort om de ble gravide, men når de faktisk får ett lite liv i magen som vokser er det mange som ikke klarer det. QFT. Når det gjelder 'rettighetene' du spør etter var ikke spørsmålet helmaks formulert, henger meg på de andre her. Ikke tenk på seksuelle lavalder, men regn ikke med at du har så mye du skulle ha sagt i etterkant. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Den eneste retten du får er å betale barnebidrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg