Makky Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Er en dell-maskin og vista vil ikke boote ferdig etter at Windows update har kjørt og restartet. Den stopper opp med "Konfigurerer oppdatering"-greie og så kommer det "Mislykket start av interaktiv påloggingsprosess" før den rebooter. Skjer det samme i sikkerhetsmodus. Den oppstarts-reparasjonen i Vista finner selvfølgelig ingen feil Og alle gjennopprettingspunktene mine er borte, så er ikke noe hjelp å få der heller. I XP var det en egen "reparasjons-ting", men finner ikke denne med Vista-DVD'en som fulgte med. Noen som har tips til hvordan jeg kan reparere Vista? Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Skal være tilnærmet samme, starter du dvden velger installer og så reparer, om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei! Boot fra CD/DVD, click next, choose repair, åpne command prompt, skriv: chkdsk C: /r /f Får du spørsmål om å "unmounte" volume C: trykk Yes OBS! Husk at du får tastaturspråk på engelsk. (Ø=: og <=/) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Når man starter opp med DVD'en: Så kommer jeg til det valget om jeg vil installere eventuelt så har jeg "Reparer" litt lenger ned. Velger jeg reparer, så kommer den opp med det "diagnose-vinduet" som man kan få ved å trykke på F8 rett før oppstart. Hvis jeg velger å installere, så er eneste valg å installere alt på nytt, den vil ikke reparere den eksisterende installasjonen. Er Vista OEM-plate, men det burde ikke ha noe å si, har reparert XP oem før. Chkdsk fikset noen småfeil, men er nok noen systemfiler som er korrupt. sfc /scannow ville den ikke kjøre. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Noen flere forslag for hvordan å reparere systemfilene? Kjipt at de må endre ting som funker, tenker da på ting som funket i XP og som tydeligvis ikke er tilgjengelig i Vista . Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Her er en guide med bilder for hvordan man bruker "Startup Repair". http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Den "guiden" viste ikke noe om den samme reparerings-funksjonen som XP har. 1. Startup repair sier den ikke finner feil, ettersom den oppfatter maskinen som startet opp før den feiler. 2. Ingen system-restore point er funnet. Så jeg trenger rett å slett å installere system-filene på nytt uten re-installasjon. Ettersom Win 7 er basert på Vista, så har sikkert den like dårlige reparasjons-valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå