Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista vil ikke starte, hvordan reparere?

Anbefalte innlegg

Er en dell-maskin og vista vil ikke boote ferdig etter at Windows update har kjørt og restartet.

Den stopper opp med "Konfigurerer oppdatering"-greie og så kommer det "Mislykket start av interaktiv påloggingsprosess" før den rebooter.

Skjer det samme i sikkerhetsmodus.

Den oppstarts-reparasjonen i Vista finner selvfølgelig ingen feil :p

Og alle gjennopprettingspunktene mine er borte, så er ikke noe hjelp å få der heller.

I XP var det en egen "reparasjons-ting", men finner ikke denne med Vista-DVD'en som fulgte med.

Noen som har tips til hvordan jeg kan reparere Vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man starter opp med DVD'en:

Så kommer jeg til det valget om jeg vil installere eventuelt så har jeg "Reparer" litt lenger ned.

Velger jeg reparer, så kommer den opp med det "diagnose-vinduet" som man kan få ved å trykke på F8 rett før oppstart.

Hvis jeg velger å installere, så er eneste valg å installere alt på nytt, den vil ikke reparere den eksisterende installasjonen.

Er Vista OEM-plate, men det burde ikke ha noe å si, har reparert XP oem før.

Chkdsk fikset noen småfeil, men er nok noen systemfiler som er korrupt.

sfc /scannow ville den ikke kjøre.

Lenke til kommentar

Den "guiden" viste ikke noe om den samme reparerings-funksjonen som XP har.

1. Startup repair sier den ikke finner feil, ettersom den oppfatter maskinen som startet opp før den feiler.

2. Ingen system-restore point er funnet.

Så jeg trenger rett å slett å installere system-filene på nytt uten re-installasjon. Ettersom Win 7 er basert på Vista, så har sikkert den like dårlige reparasjons-valg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...