The Avatar Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Kan handle om liv og død. Sykehus mer nevner jeg ikke. Kan ikke ta det høyere opp ettersom de ikke hører på hos som er lenger ned. da går du til HMS ansvarlig og eventuelt din tillitsvalgt/fagforeningsrepresentant. hvis det ikke funker da går du til fagforeningen eller til arbeidstilsynet. hvis ikke det fungerer da kan du vurdere å gå til avisa. vel det er iallefall det jeg anbefaler. Er enig i dette, du bør prøve ein gong til å ta dette opp gjennom dei rette kanalane før du går til media. Enten gjennom fagforeninga di, eller via relevant kontrollmyndigheit. Er problemet knytta til arbeidsforhold så er det arbeidstilsynet du tar kontakt med, er problemet knytta til feil på elektrisk anlegg så er det el-tilsynet, har problemet med brannsikkerheita å gjere går du til brannvesenet. Går det på utførelsen av helsearbeidet så er det helsetilsynet som er det rette myndigheitsorgan. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Du har plikt å melde ifra til helsetilsynet om kritikk-verdige forhold som kan gå utover liv og helse. Nummer 2, hvis det er som du sier; Fare for liv på et sykehus og det er et faktum at dere har prøvd å gå riktig vei igjennom, HMS ansvarlige, faglig leder(?), avdelingsleder(e)og helsetilsynet så er det ingen som kan gi deg sparken. Om det er privat eller offentlig så er det forsatt helsetilsynet som er riktig innstans. Å løpe til VG ved litt motstand tror jeg ikke gavner noen. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg får ta kontakt med helsetilsynet først også får jeg se hva svar jeg får der ifra. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Helsetilsynet blir vel koontaktet i løper av neste uke ettersom de har bestemt seg. Kan bare nevne at de bare dritter i hva vi sier og resten av avdelingene osv. Vi har prøvd og prøvd men nå ser jg ingen annen vei enn helsetilsynet. Dette her er katastrofe til feil! Rett er slett og lett farlig. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Om det er fare for liv og helse så er helsetilsynet den rette innstansen å kontakte. Om helsetilsynet ikkje klarer å rydde opp i dette så er vel neste steg å informere media. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Lurte på hvem e-mail jeg skal bruke til helsetilsynet angående det ligger i Oslo? Noen som veit? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Start med denne adressa: [email protected] Men det er sikkert betre å ringe resepsjonen på 21 52 99 99 og be om å bli satt over til rette personen. Er sikkert forskjellige folk som har ansvaret for forskjellige ting, så om du ringer resepsjonen og forklarer litt enkelt kva det gjelder så hjelper dei deg vidare. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Da er jeg klar til å sende et brev til helsetilsynet. Så igjennom arbeidskontrakten min og der står det § 13 til 13e. Men vi har snakket med sjefen våres, som har prøvd å ta det videre. Ettersom vi er på gulvet får vi ikke snakket med styret osv fordi vi er så langt nede og de ser ikke ut til å bry seg. Flere avdelinger har sendt inn klager og osv, men ser ikke ut som de blir hørt av hos heller. Flere fagforbund sier at vi ikke skal nedlegges heller, men ser ikke ut som de har et ord i styret heller. Før jeg trykker send på e-mailen så vil jeg gjerne vite at jeg har gjort det på den lovlige måten og ikke har gjort noe feil. Saken handler om helse og mer kan jeg dessverre ikke nevne. Men helsen og sykefravær kommer til å gå i taket og diverse. Liv kan eventuelt gå tapt vist det blir skikkelig ille. (Kan snakke om et til flere år på diverse avdelinger.) Edit: Helserådgiveren har til og med sendt brev til styret og sier vi ikke kan nedlegges pga fare for helsen for folk som jobber der og pasienter. Vist dette kommer ut i media en dag sier jeg stakkars befolkningen og de som sitter i styret og eventuelt regjeringen(?). Endret 24. mars 2010 av Andzel Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Er desverre vanskelig å gi deg nokre råd utan å vite meir om kva dette gjeld. Av det eg kan lese ut av posten din så jobber trådstarter på eit lokalt sjukehus/sjukeheim/legekontor eller liknande helseinstutisjon som er i fare for å bli nedlagt. Når det kjem til besluttningar om nedleggelser og flytting av instutisjoner så har helsevesenet noke mindre myndigheit til å påvirke eller endre situasjonen. Slike valg er ofte politiske, og sjølv om helsetilbudet blir dårligare er det ikkje nødvendigvis slik at helsetilbudet blir dårligare en minimumskravet. Det kan også være slik at politikerane vurderer verdien av innsparte middler som så stor at dei aksepterer risikoen for at dette kan føre til tap av liv. Så handler denne saka om ei politisk besluttning så er nok media og lokalt engasjement til å legge press på politikerane den beste måten å forandre situasjonen på. Er dette ei sak som går direkte på farlig lavt helsetilbud eller feil i helsetilbudet som dermed også fører til fare for liv og helse så er det å ovanfor helsetilsynet objektivt peike ut svakheitene og eventuelle lover og forskrifter som helsetilbudet bryt med den beste måten å få gjort endringar på. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Jobber på et sykehus, vi er iform av renhold. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Ingen som veit hvem vei jeg kan gå? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 De har algt hos ned, noe som sier stakkars de som kommer på sykehusene. En verre standard kan man ikke få mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå