Yawa Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Kunne tenke meg litt konstruktiv kretikk på vår nye informasjons-side... > EK Bedriften Visuelt, funksjonalitet, filbaner, tags, innhold, rettskrivning, plassering av elementer etc... Det er viktig å huske på at siden fortsatt er under konstruksjon, så ikke alle områder er fullført. Produktsidene gjenstår det en del Kontakt-siden er ikke formen aktivert enda da det jobbes med å utvikle .php scriptet FAQ er mulig vi fjerner Men håper på litt kostruktiv kretikk så langt og tar gjerne imot tips til forbedringer og alternative løsninger... Endret 14. februar 2010 av Yawa Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Sånn raskt kan jeg nevne forferdelige farger, generelt ser siden veldig 90-talls ut. (det er ikke positivt). Ta en kikk rundt på andre kjente sider, og se hva de gjør. De lager sidene slik for en grunn. Miksing av mange fonter er heller ikke noe spesielt behagelig for øynene. En eventuell kunde/partner skal ikke tenke "huff" med en gang han ser siden, eller tenke at han er komt til ett dødt domene, da designet ser såpass gammelt ut. Ellers, kode messig ser det ganske greit ut (ihvertfall utifra det jeg såg i kildekoden). Dere unngår flash (kudos). På om oss er det noen skriveleifer også. MEN! så langt er det en god start, men jeg ville seriøst vurdert å bytte ut designet med noe mer "fresht" som sier 2010, og ikke 1999. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 gir du meg noen linker til moderne sider så jeg ser hva du mener? Har faktisk fått mye positiv tilbakemelding på selve designet da, men altid greit å se på alternative løsninger;) Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 bla litt rundt på http://www.csszengarden.com/ så får du kanskje litt følelsen av hva jeg mener. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 tja, det som er med design og layout, er at det igrunnen ikke er noen fasitsvar da. Litt hipp som happ i forhold til hva man liker og ikke. men ser det med fargene da, at litt mer "renslige", lyse og moderne farger kansje hadde gjort seg. Men selve innrammingen med ett hint av shaddow-ramme kommer jeg til å videreføre da jeg liker den utformingen. kansje det var de blå skyene som gjorde at det ble litt "old-timers"? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Søker gjerne flere tilbakemeldinger da... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ja de blå skyene sier "Welcome to Windows 95. Where do you want to go today?", noe egentlig resten av siden også gjør. Ellers: -Litt farge/design-kollisjon -Valideringsfeils: 6 Errors, 3 warning(s) -Dårlig norsk -Bruker du cms eller noe annet script, fotogalleriet feks? Opplys om det. -Opportunity-linken = 404 -Mange sider er "under construction" Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Dårlig fremvisning på partnere, det kan dere dedikere en egen side til, eller fremheve viktigere partnere annerledes. Forøvrig så minner siden meg om noe ikea kunne slengt sammen, og det er ikke godt. Er du i tvil, så begynn med hvitt. profesjonelle sider skal sjelden ha skikkelig kvantesprang i farger og lignende. Men få frem at dere er kreative. FAQ bør være. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Ja de blå skyene sier "Welcome to Windows 95. Where do you want to go today?", noe egentlig resten av siden også gjør. Ellers:-Litt farge/design-kollisjon -Valideringsfeils: 6 Errors, 3 warning(s) -Dårlig norsk -Bruker du cms eller noe annet script, fotogalleriet feks? Opplys om det. -Opportunity-linken = 404 -Mange sider er "under construction" Bruker ikke noe cms eller noe, trur jeg. De scriptene på fotogalleriet er highslide og imageflow da... Dårlig fremvisning på partnere, det kan dere dedikere en egen side til, eller fremheve viktigere partnere annerledes. Forøvrig så minner siden meg om noe ikea kunne slengt sammen, og det er ikke godt. Er du i tvil, så begynn med hvitt. profesjonelle sider skal sjelden ha skikkelig kvantesprang i farger og lignende. Men få frem at dere er kreative. FAQ bør være. Partnere? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 De logoene som er under layeret på hovedsiden. Forstod det som at det var folk de samarbeidet med eller på en eller annen måte hadde fått hjelp fra bedriften som nå blir kritisert. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 -Bruker du cms eller noe annet script, fotogalleriet feks? Opplys om det. Bruker ikke noe cms eller noe, trur jeg. De scriptene på fotogalleriet er highslide og imageflow da... Mente ikke at du trenger å opplyse om det her, men på siden din, som i å gi kreditt! Vet du ikke om du bruker cms? Altså, har du laget hele siden (bortsett fra fotogalleriet) fra bunnen av? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 jepp De logoene som er under layeret på hovedsiden. Forstod det som at det var folk de samarbeidet med eller på en eller annen måte hadde fått hjelp fra bedriften som nå blir kritisert. Det er varemerkene vi forhandler... Lenke til kommentar
masb Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 grusom dropshadow. alt for kraftig. Ta en titt på denne artikkelen: http://www.webdesignerdepot.com/2010/01/dr...sual-metaphors/ Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Heisann.... Takk for masse konstruktive tilbakemeldinger - Kjempe. > Skal se nærmere på de valideringsfeilene. Men først - Jeg har forsøkt å utarbeidet et mer tiltrekkende design. Vet ikke om jeg igjen har havnet helt på jordet eller ei, men hører gjerne på innspill... Mar ikke lagt det opp på selve siden enda da det er litt arbeid, så jeg har lagt ved en .jpg fil her - Av .index'en... Føler selv at det er altfor "kjedelig" da... Men samtidig ønsker jeg ett minimalistisk og enkelt utseende... ikke masse "krusseduller" om dere skjønner... Håper det gir dere ett lite inntrykk så dere kan komme med noen innspill? > Felt til høyre skal inneholde symboler for "om oss", "kontakt oss". Videre nedover skal det være litt reklame. (kun for oss selv da)... EDIT: all2 - En liten oppdatert versjon... Endret 18. februar 2010 av Yawa Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836110 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836110 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836110 Nok om det. Ta en titt her. Når du har lest den, kan du kose deg med denne siden. Jeg anbefaler deg å finne artikler/bøker som lærer deg grunnleggende fargebruk, typografi og grafisk design. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Du gav vel ikke akkurat noen konstruktiv kretikk da... Bortset fra 4 unødvendige linker til samme side. hadde nok holdt med en... Hvilke punkter hinter du til at jeg bør studere nærmere? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Hva med .. alt? Fargene gjør meg kvalm, typografien er fryktelig og du forventer konstruktiv kritikk på et bilde av et uferdig design. Gi oss en fungerende side (som du gjorde i første post) hvis du vil ha kritikk. Courier New bør kun brukes til å vise ren kode, ikke som viktige navigasjonselementer. Copyrighted 2010 © EK Enterprise Norway er unødvendig ettersom alt du lager allerede er beskyttet av åndsverkloven. Edit: Koden din er ikke så verst, så du kan tydeligvis noe. En annen ting du burde lese mer om er å bruke lister ( ) til å vise navigasjon, både horisontal og vertikal. Endret 18. februar 2010 av Runar Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 merket det med fargene selv. ikke akkurat lekkert nei... hehee... koding kan jeg forsovidt endel av, men langt ifra optimalt da... men man lærer av å prøve å feile. Derfor det er greit å få konkrete tilbakemeldinger... Jobber videre med ett lysere tema da. og sett litt på fargekombinasjoner... > Men kjenner noen til en siden hvor man for en oversikt over grunnfarger samt farger som passer sammen? mener jeg har sett det en vei, men kan ikke huske hvor. Skal ta å vente med å legge noe ut igjen før jeg har omkodet hele siden. Egentlig ikke noe stress når man bruker CSS - bare litt tidskrevende. Takker igjen for tilbakemeldinger. Men gir ikke opp;) hehee (selv om jeg kansje burde, men, er jo en artig hobby da. for min del) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ikke gi opp! Jeg er langt ifra noen ekspert, men jeg liker å leke meg med webdesign og -utvikling på fritiden. Noe av det jeg syns er vanskeligst er å velge farger. Du kan jo ta en titt på kuler fra Adobe. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Nei nei, gir ikke opp... Ikke helt min stil. Takker for tilbakemeldinger så langt hvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå