Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Personer som snakker med seg selv

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvis en person i 60-årsalderen snakker med seg selv (tenker høyt) når han er alene i et rom, med hviskende og samtidig til tider opphisset stemme, hva kan det være tegn på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Galskap.

haha

@Aeneas

Om han fører en samtale med seg selv, er det enten spaltet personlighet eller rett og slett litt tett i pappen, så han diskuterer med seg selv i stede for å si det høyt ut. Jeg gjør det av og til da jeg må tolke noen store skjemaer i elektro verden :)

Lenke til kommentar
Hvis en person i 60-årsalderen snakker med seg selv (tenker høyt) når han er alene i et rom, med hviskende og samtidig til tider opphisset stemme, hva kan det være tegn på?

Trolig psykotisk, men man nå snakke mer med personen for å virkelig vite... Går det utover personens daglige funksjon bør fastlege oppsøkes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det trenger ikke være tegn på noe som helst, så jeg tror ikke du har noen grunn til bekymring. Mange har dette som en vane og gjør det stadig vekk (som er nevnt over).

Siden du nevner alderen på personen, fikk jeg inntrykket av at du er redd dette har noe med alderen å gjøre. Snakker du med vedkommende daglig, vil du vel merke hvis noe ikke er som det stemmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...