Aldrack Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Jeg er på utkikk etter en bruktbil i prisklassen 80 000 til 120 000. Jeg har ingen greie på bil og håper noen her kan være snill å hjelpe meg litt! Er altså interessert i en brukt 5-dørs kombi (skal ha hund i bagasjerom. Ikke bur). Jeg leter etter en driftssikker bil som har rimelige delepriser. Har ingen sterke meninger om det skal være diesel eller bensin (foretrekker det som er gunstigst i forhold til vedlikeholdsutgifter). Forsåvidt også det samme om det er bakhjul- eller forhjulstrekk. Har foreløpig sett på Corolla og Golf da disse kommer godt ut statistikker over biler med lite feil. Har også vært inne på tanken på Focus. Innspill? Endret 14. februar 2010 av Aldrack Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Skoda Fabia 1,4 TDI Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Mitsubishi Carisma 2003 1.8 GDI (combi) Flott kjørelengde, en eier, skinninteriør og alle servicer fulgt hos merkeforhandler. Bilen har med sin GDI-motor et hyggelig utslipp og god drivstofføkonomi. Sterk 1,8 liter! Mitsubishi=Driftssikkerhet! Tar du bort hattehylla (enkelt) og feller ned baksetene får du en fin plass til hunden din Endret 15. februar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det å ta ned baksetene når du skal ha hund uten but bak høres ganske tvilsomt ut spør du meg, plutselig har du bikkja i girstanga Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er altså interessert i en brukt 5-dørs kombi (skal ha hund i bagasjerom. Ikke bur). Jeg leter etter en driftssikker bil som har rimelige delepriser. Veit ikke helt hvordan han skal gjøre det jeg da? Det var det han ville ha hvertfall ^ Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvis man gjør det, så er det isåfall hunden som tar livet av deg ved en kollisjon i noe høyere hastighet. Tenk noen titalls kg flyvende i seteryggen. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvis man gjør det, så er det isåfall hunden som tar livet av deg ved en kollisjon i noe høyere hastighet. Tenk noen titalls kg flyvende i seteryggen. Jepp jepp. Det er dårlig ide Dere får høre med Aldrack åssen han hadde tenkt å gjøre det. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Har ikke tenkt å legge ned setene nei Plasserer hunden i bagasjerommet. På Golf og Corolla er det plenty plass. Her kommer han seg ikke ut i kupéen heller. Har også begynt å se litt på Fiesta. Kan den være et greit alternativ? Endret 15. februar 2010 av Aldrack Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Du nevner Focus, og det er en bil jeg har overhodet ingen problemer med å anbefale. 1,6-literen i første generasjons Focus er veldig god å kjøre, samtidig som den har et hyggelig bensinforbruk. Veldig gode kjøreegenskaper også. Baksetet er kanskje litt trangt, men det er fullt brukbart på ikke alt for lange turer. Eksempelbiler: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20712375 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20570635 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Gjelder dette også andre generasjons Focus? Har hørt det er lite feil på første generasjon (vet ikke hvordan det er på andre generasjon), men på bilprovningen.se er det flere feil på focus kombi enn gjennomsnittet (test fra 2008, 8 år gamle biler). Focus kombi kommer mye bedre ut på testen som er tatt på 3 år gamle biler (test fra 2008, 3 år gamle biler). Det gjør meg litt skeptisk at det er såpass mye feil på bilene fra 2000 (var det ikke denne som ble kåret til bilen med minst feil, og årets bil m.m?) Er det kanskje kun god bil opp til et visst punkt? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg har ikke noe annet grunnlag for å påstå at første generasjons Focus er kvalitetsmessig gode biler enn de få jeg har vært borti blant venner og familie, men der har det kun vært ett problem (samme på begge bilene, faktisk), og det er at den fabrikkmonterte CD-spilleren plutselig streiker ... Et relativt trivielt problem, riktignok. Vi hadde to eller tre Focuser av ganske ny modell (2007-modeller) der jeg jobbet tidligere, og de var det heller ikke noe problemer med, så vidt jeg vet. Endret 16. februar 2010 av OML Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Som alltid med slike tall så burde man få ut hvilke feil som er problemet, hva går igjen. På en 8 år gammel bil vil dårlig vedlikehold begynne og slå ut, ta f.eks Renault som ikke akkurat topper disse listene, der er mye av problemet slitte styrekuler som er en stor svakhet hos den produsenten, null problem og fikse og det betyr lite i det store og hele. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Åpner også opp for Saab 9-3 og Audi A3. Vet ikke om det forandrer på anbefalingene Er det et problem å kjøpe relativt nye biler (2005-2007) som har gått langt (feks over 100 000), sammenlignet med eldre biler (1999-2001) som har gått mindre? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hva med en 2001 Saab 9-3 2.0T SportEdition? Pleier å ligge et par sånne på finn.no til enhver tid. Burde kunne plukkes opp for snaut 100 tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå