Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Driftssikker bil i "Golf-klassen", 80000-130000.

Aldrack

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en bruktbil i prisklassen 80 000 til 120 000. Jeg har ingen greie på bil og håper noen her kan være snill å hjelpe meg litt!

Er altså interessert i en brukt 5-dørs kombi (skal ha hund i bagasjerom. Ikke bur). Jeg leter etter en driftssikker bil som har rimelige delepriser. Har ingen sterke meninger om det skal være diesel eller bensin (foretrekker det som er gunstigst i forhold til vedlikeholdsutgifter). Forsåvidt også det samme om det er bakhjul- eller forhjulstrekk.

Har foreløpig sett på Corolla og Golf da disse kommer godt ut statistikker over biler med lite feil. Har også vært inne på tanken på Focus. Innspill?

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitsubishi Carisma 2003 1.8 GDI (combi)

Flott kjørelengde, en eier, skinninteriør og alle servicer fulgt hos merkeforhandler. Bilen har med sin GDI-motor et hyggelig utslipp og god drivstofføkonomi. Sterk 1,8 liter! Mitsubishi=Driftssikkerhet!

Tar du bort hattehylla (enkelt) og feller ned baksetene får du en fin plass til hunden din :)

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Det å ta ned baksetene når du skal ha hund uten but bak høres ganske tvilsomt ut spør du meg, plutselig har du bikkja i girstanga :p

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å legge ned setene nei :) Plasserer hunden i bagasjerommet. På Golf og Corolla er det plenty plass. Her kommer han seg ikke ut i kupéen heller. Har også begynt å se litt på Fiesta. Kan den være et greit alternativ?

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

Du nevner Focus, og det er en bil jeg har overhodet ingen problemer med å anbefale. 1,6-literen i første generasjons Focus er veldig god å kjøre, samtidig som den har et hyggelig bensinforbruk. Veldig gode kjøreegenskaper også. Baksetet er kanskje litt trangt, men det er fullt brukbart på ikke alt for lange turer.

Eksempelbiler:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20712375

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20570635

Lenke til kommentar

Gjelder dette også andre generasjons Focus? Har hørt det er lite feil på første generasjon (vet ikke hvordan det er på andre generasjon), men på bilprovningen.se er det flere feil på focus kombi enn gjennomsnittet (test fra 2008, 8 år gamle biler).

Focus kombi kommer mye bedre ut på testen som er tatt på 3 år gamle biler (test fra 2008, 3 år gamle biler).

Det gjør meg litt skeptisk at det er såpass mye feil på bilene fra 2000 (var det ikke denne som ble kåret til bilen med minst feil, og årets bil m.m?) Er det kanskje kun god bil opp til et visst punkt?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe annet grunnlag for å påstå at første generasjons Focus er kvalitetsmessig gode biler enn de få jeg har vært borti blant venner og familie, men der har det kun vært ett problem (samme på begge bilene, faktisk), og det er at den fabrikkmonterte CD-spilleren plutselig streiker ... Et relativt trivielt problem, riktignok.

Vi hadde to eller tre Focuser av ganske ny modell (2007-modeller) der jeg jobbet tidligere, og de var det heller ikke noe problemer med, så vidt jeg vet.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Som alltid med slike tall så burde man få ut hvilke feil som er problemet, hva går igjen.

På en 8 år gammel bil vil dårlig vedlikehold begynne og slå ut, ta f.eks Renault som ikke akkurat topper disse listene, der er mye av problemet slitte styrekuler som er en stor svakhet hos den produsenten, null problem og fikse og det betyr lite i det store og hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...