viking-chan Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hei! Jeg er altså helt grønn på dette med styrketrening, men har bestemt meg for å begynne så smått. Jeg vil generelt komme i bedre form og bli sterkere. Til sommeren blir det mye tunge løft i forbindelse med jobben - så å trene opp armer og rygg er en prioritet. I tillegg blir det mye sliting på håndleddet. Jeg har en ellipsemaskin jeg har planer om å trene minst en halvtime på 4-5 ganger i uka, i tillegg har jeg kjøpt en strikk som jeg vil bruke så mye som mulig, tenker å ha styrketrening 2-3 dager i uka. Det er altså hjemmetrening jeg er interessert i. Somv nevnt er jeg helt grønn, men jeg har da prøvd å sette sammen et treningsprogram som dekker de viktigste muskelgruppene og slikt. Jeg synes det er vanskelig å se hvilke øvelser som overlapper hverandre, så jeg hadde vært utrolig takknemlig om noen kunne kommentere dette. Lår og bak: 4 x 15 knebøy Mage og rygg: 3 x 15 sit-ups 2 x 15 rotasjon Bryst, skuldre og armer: 3 x 15 biceps curls 3 x 15 brystpress 2 x 15 skulderpress 3 x 15 triceps extensions 2 x 15 front delt raises 2 x 15 baklengs løft 2 x 15 stående diagonaltrekk Håndledd: 2 x 15 wrist extensions 2 x 15 wrist flexions Dette er jo tydeligvis alt for mange øvelser for en nybegynner. Jeg vil vel helst har under 10 øvelser, ikke 12 sånn det er nå... Det aner meg at jeg kan kutte ut noen av øvelsene under bryst, skuldre og armer, men jeg aner bare ikke hvilke? Og er det noe jeg mangler? Blir evig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Les alt du kommer over på stronglifts.com også kan du starte med en god bok, som Starting Strenght eller The Truth about building muscle Du klarer deg fint med bare knebøy, benkpress, milltær press og markløft.. Altså 4 øvelser i uken er nok for en nybegynner Endret 14. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå