Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

smelte eksen på tjukka, hva skjer nå?

Gjest Guest_gravid_*

Anbefalte innlegg

Kvinnen har stor makt i det aktuelle tema.

EDIT: Forelegg er et alternativ til dom. Dersom den vedtas, så vil den regnes som en dom.

I farskapssaker vil forelegget være virkemiddel for å kunne fastsette farskapet så fort som mulig når ingen står frem som far til barnet. Når ingen vil være far til barnet er det naturlig å tenke at vedkommende mann vil si seg uenig farskapet, og dermed er foregående forelegg ett virkemiddel for å fremskynde rettergangsprosessen.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten vil du ikke ha tvang overhodet, eller så vil du ha mulighet for tvang når det er til barnets beste. Du kan ikke få i pose og sekk av de to holdningene - så jo, de er motsetninger.

Jeg er ikke for tvang der det kan unngås, tvang er slik jeg ser det aller siste løsning på et problem, men i situasjoner som omhandler barnet mener jeg at barnet alltid skal komme i førsterekke. Om da sakkyndige finner at det beste for barnet kanskje innebærer tvang, så ja, da kan det hende jeg er for det. Men i prinsipp er jeg mot, men så er det jo slik at realiteten og prinsipp ofte er ulik, og da må det være mulig å se verden i noe annet enn svart-hvitt, det være som det gjelder kvinner eller menn.

Er du da for tvungen abort - såvel som tvungen farskapstest, dersom det ubestridelig er det beste for barnet å aldri bli båret frem overhodet?

Lenke til kommentar
Er du da for tvungen abort - såvel som tvungen farskapstest, dersom det ubestridelig er det beste for barnet å aldri bli båret frem overhodet?

I ytterste konsekvens, ja. Men helt ærlig: klarer ikke helt å rettferdiggjøre noen av delene uten at det har rot i virkeligheten og med svært god grunn (med trykk på svært). Som sagt, tvang er virkelig noe jeg tar avstand fra så godt det går.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Da regner jeg med at du er for tvangsabort i dette tilfelle, Yvonne? Å ha foreldre som er bare 16 år hvorav en røyker hasj er utvilsomt en svært uheldig start på livet.

For å svare trådstarter: Mitt råd er å endre livet ditt radikalt. Bli en ansvarlig farsfigur, og alt skal gå kjempefint! Ikke prøv å finne deg selv, eller vent på endringer, du skal gjøre det selv. Du skal lage deg selv slik du ønsker å være! Selv om et barn selfølgelig hadde vært uheldig skal du ikke la det spolere ungdomstiden, du skal gjøre det beste ut av enhver situasjon og livet ditt kan bli bedre enn det det er nå, selv med en unge. Lykke til!

Lenke til kommentar
Problemet er at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom hvor ofte du ser ungen og hvor mye du betaler. Det som er mest avgjørende er inntekten din.

Jeg er klar over at det ikke er sammenheng mellom samvær og betaling. Men jeg trodde at det var en fast sats på 500-700 kroner i måneden før barnet er 11 år eller noe slikt, og litt over 1000 over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...