Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

smelte eksen på tjukka, hva skjer nå?

Gjest Guest_gravid_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gravid_*

Okei, her er story'n.

For 5 måneder siden så var jeg ilag med en jente. Hun var kjempe grei, søt og alt sånn. Vi hadde sex, og nå viser det seg altså at hun er gravid. Fikk vite det i går og begynner å freake ut noe så jævlig. Har ikke så veldig mye kontakt med henne nå, men prater litt med henne nå og da. Uansett, vi er begge 16 år (-93) og jeg har så sinnsykt mye spørsmål som jeg håper å få svar på. Det jeg føler jeg må ha svar på kjappest er om jeg som gutt har noe jeg skulle sagt i diskusjonen om adopsjon eller ikke? Har virkelig ikke lyst til å ødelegge resten av livet mitt med en feil jeg gjorde når jeg var 16 år. Er veldig usikker på om jeg vil ha noe å gjøre med barnet eller ikke, men vil vite valgene mine.

Men om jeg ikke kan bestemme det der med adopsjon, _må_ jeg være inkludert i oppdragelsen eller kan jeg bare si at jeg ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Og så litt mer om meg, jeg røyker hasj ganske ofte og har tre straffer på meg fra før; slåssing, utsettelse på bilkortet og tatt med hasj på meg. Er det i heletatt sjangs for at jeg får treffe barnet når jeg har en slik bakgrunn?

Bor nå på hybel og går 1. året vgs. og det samme gjør eksen min. Det finnes ikke sjangs i helvette at jeg har råden til å ha et barn sammen med meg, finnes det økonomisk støtte for unge foreldre?

Dette er det jeg kommer på i farta, kommer nok med flere spørsmål.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at du mener abort?

Nei, når det gjelder abort så er det kun kvinnen som bestemmer over sin egen kropp ,du hadde et valg og det var å ha sex eller ikke.

Når det gjelder rusmisbruket ditt så anbefaler jeg deg å kutte ut hasj om du i det hele tatt ønsker i fremtiden å ha muligheter for å se barnet ditt. Kanskje driter du i det akkurat nå og det freaker deg ut, men kanskje ombestemmer du deg og ønsker å stille opp for barnet og gi det litt glede.

Du må nok betale barnebidrag til barnet fyller 18 år, enten om du vil eller ikke.

Det finnes vel ikke noe krav til at du må være med på oppdragelsen , da vil mor bli nødt til å ta fult ansvar, gjør hun ikke det så er det barneværnet som kommer inn i bildet antar jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gravid_*

For sent for abort, skal prøve å få det godtjent av sykehuset, men må overtale eksen først, ville ikke satset på at det går.

Skjønner at jeg må slutte å røyke om jeg vil se barnet (må vel det uansett), men de tidligere straffene vil ikke ha noe å si da? Orker ikke å slutte om jeg ikke får se barnet uansett pågrunn av det.

Familien min er ikke den aller rikeste så kan ikke fatte hvordan jeg skal klare å betale barnbidrag... Er et slikt barnebidrag på mye da?

Lenke til kommentar

Kjerringa bestemmer alt og hvis hun ikke liker deg lenger vil hun suge penger av deg å og ødelegge masse. Det er dessverrre slik at fedre ikke har noe de skulle sagt mens damene bare kan smile. Men når du først er kommet så langt så synes jeg du skal ta litt ansvar å ha ungen innimellom slik at han vet hvem sin egentlige far er :)

Lenke til kommentar
Barnebidraget må regnes på nytt!

Barne- og familieminister Laila Dåvøy bestemte onsdag 14. mai at barnebidrag heretter skal beregnes med nye tall fra SIFOs satser for forbruksutgifter. Dermed øker de månedlige underholdskostnadene med 590 kroner for barn i alderen 0-5 år, 740 kroner for barn i alderen 6-10 år og 1110 kroner for 11 åringer og eldre. Konsekvensen er at foreldrepar som har inngått private avtaler basert på gamle tall bør regne bidragsbeløpene på nytt....

Kilde

Vet ikke om det er til hjelp for deg, leste ikke hele artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg personlig hadde nok gjort det som sto i min makt for å få henne til å ta abort. Om det så sto om manipulasjon, så hadde jeg gjort det. Det å ha en unge på den måten når man er 16 år er ikke noe særlig kult - hverken for dere som foreldre eller for barnet.

Jeg kunne ikke tenke meg å vokse opp med de kårene du nevner her, så dere skal tenke litt på det framtidige barnet som eventuelt kommer.

Dersom jenta ikke ønsker abort, så er det nok fint lite du får gjort med det. Vil såfall råde deg til å spille på lag med henne og støtte henne så godt det lar seg gjøre uansett hvilket lag hun velger. Det å krange og være uvenner vil ikke gjøre saken noe bedre akkurat. Det vil heller ikke være noe særlig gunstig for barnet.

Så jeg hadde nok spilt på lag med henne. Både for å overtale til abort og eventuelt om hun ønsket barnet, så ville ikke jeg vært en idiot av en far som gir seg faen. Barnet er uskyldig opp i dette her og fortjener en god oppvekst.

Du sier du ikke vil øldelegge livet ditt som 16-åringen pga et barn, men livet blir ikke ødelagt, bare veldig annerledes og det mest blir forandret.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vi hadde vel ein diskusjon tidlegare angåande "one night stand forskring".

Og der kom det opp at du kan ved rettsleg kjennelse fråsei deg ALL tilknyttning til ungen. Og du då slepper å betale barnebidrag?

Men det skal og seiast at du då har ingen som helst rett til å i heile tatt hilse på ungen. Eller ein gang ta ein telefon til ungen.

Lenke til kommentar
Vi hadde vel ein diskusjon tidlegare angåande "one night stand forskring".

Og der kom det opp at du kan ved rettsleg kjennelse fråsei deg ALL tilknyttning til ungen. Og du då slepper å betale barnebidrag?

Men det skal og seiast at du då har ingen som helst rett til å i heile tatt hilse på ungen. Eller ein gang ta ein telefon til ungen.

Du forenkler det litt, men det du sikter til er vel mitt forslag fra tidligere om "formell abort" for mannen. Dette er desverre ikke en realitet, men kun en idé. Så det er ikke en reell mulighet for trådstarter eller andre i uløkka.

Lenke til kommentar
Har virkelig ikke lyst til å ødelegge resten av livet mitt med en feil jeg gjorde når jeg var 16 år. Er veldig usikker på om jeg vil ha noe å gjøre med barnet eller ikke, men vil vite valgene mine.

og har tre straffer på meg fra før; slåssing, utsettelse på bilkortet og tatt med hasj på meg. Er det i heletatt sjangs for at jeg får treffe barnet når jeg har en slik bakgrunn?

Takk for alle svar.

16 åringer er så jævlig rare.

Du er redd for å ikke få treffe barnet, men vil ikke ødelegge livet ditt? Ehhh... Også har du en slik bakgrunn. Misforstå meg rett - jeg er ikke imot hasj.

Ellers har du ingenting du skulle sagt med adopsjon.. og du må ikke betale mye, siden dette blir regnet ut fra hva du tjener.

Jeg personlig hadde nok gjort det som sto i min makt for å få henne til å ta abort. Om det så sto om manipulasjon, så hadde jeg gjort det. D

Du sier du ikke vil øldelegge livet ditt som 16-åringen pga et barn, men livet blir ikke ødelagt, bare veldig annerledes og det mest blir forandret.

Mantis mantis :) Abort i 5 mnd? Sorry, den skjer nok ikke. Er derfor han snakker om adopsjon.

Ellers var det smart sagt om at det blir annerledes.

Lenke til kommentar
Du forenkler det litt, men det du sikter til er vel mitt forslag fra tidligere om "formell abort" for mannen. Dette er desverre ikke en realitet, men kun en idé. Så det er ikke en reell mulighet for trådstarter eller andre i uløkka.

Dessverre? Herlighet, snakk om ansvarsfraskrivelse!

Det må faktisk to til for å få barn.. og uansett om man går på p-pille og bruker kondom, så kan faktisk ting skje. Ingenting er sikkert - og jeg blir fysisk dårlig av gutter som foreslår noe så kvalmt som "formell abort".

Om dere er så følelseskalde at dere ikke vil ha noe forhold til ungen deres når den kommer, så slipper dere billig unna med å betale bittelitt av lønna deres (for dere betaler vitterlig ikke halvparten av det en unge koster i mnd).

Lenke til kommentar

Dessverre? Herlighet, snakk om ansvarsfraskrivelse!

Det må faktisk to til for å få barn.. og uansett om man går på p-pille og bruker kondom, så kan faktisk ting skje. Ingenting er sikkert - og jeg blir fysisk dårlig av gutter som foreslår noe så kvalmt som "formell abort".

Om dere er så følelseskalde at dere ikke vil ha noe forhold til ungen deres når den kommer, så slipper dere billig unna med å betale bittelitt av lønna deres (for dere betaler vitterlig ikke halvparten av det en unge koster i mnd).

Jesus.. :roll:

1: Les hva forslaget går ut på før du fyrer deg opp, det er ikke slik du tror. (det er snakk om spesielle tilfeller hvor det er uenighet om abort/ikke, må via rettsvesenet, og må gjøres i god tid før fristen for fysisk abort. Det eneste det er snakk om er å gi mannen tilnærmet like rettigheter som kvinnen, et steg for likestilling altså)

2: Ta det i rett tråd

Lenke til kommentar
Gjest HobbyStoner
Når det gjelder rusmisbruket ditt så anbefaler jeg deg å kutte ut hasj om du i det hele tatt ønsker i fremtiden å ha muligheter for å se barnet ditt. Kanskje driter du i det akkurat nå og det freaker deg ut, men kanskje ombestemmer du deg og ønsker å stille opp for barnet og gi det litt glede.

Eehmm, ok?

Jeg har røyka bønne siden jeg var 13 (er nå 23) og har drevet med mye "tull" men det hindrer meg ikke i å være en god pappa for dattera mi. Jeg har klart å snike meg unna kriminellt rulleblad, men det er nok hovedsaklig flaks.

MEN: jeg har flere kompiser som har sonet lengre fengsels-straffer for grove forhold. Flere av disse røyker også litt rocketobakk og har tidligere drevet med mye blandingsmisbruk, og det har aldri vært noe atuellt tema å nekte dem å treffe barna sine.

De er også fullverdig i stand til å være gode foreldre og de fleste har et gjennsidig hengivent forhold mellom seg og barna, så det du skriver der er nok ikke helt korrekt (om jeg ikke har misforstått poenget ditt fullstendig da) ;)

Lenke til kommentar

Problemet er at i en evnt juridisk tvist rundt foreldreansvar og samværsrett vil både tidligere straffeforhold og nåværende livssituasjon spille en stor rolle for utfallet. Om moren til barna og du er enige og kommer overens vil det ikke bli noen problem, men i det øyeblikket dere er uenige vil en slik historikk være veldig negativt.

Lenke til kommentar
Barnebidraget må regnes på nytt!

Barne- og familieminister Laila Dåvøy bestemte onsdag 14. mai at barnebidrag heretter skal beregnes med nye tall fra SIFOs satser for forbruksutgifter. Dermed øker de månedlige underholdskostnadene med 590 kroner for barn i alderen 0-5 år, 740 kroner for barn i alderen 6-10 år og 1110 kroner for 11 åringer og eldre. Konsekvensen er at foreldrepar som har inngått private avtaler basert på gamle tall bør regne bidragsbeløpene på nytt....

Kilde

Vet ikke om det er til hjelp for deg, leste ikke hele artikkelen.

Et aktuelt spørsmål i denne sammenheng er om den som må betale barnebidrag betaler mye i forhold til tiden han får sammen med barnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...