Xp3ri3nZ Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Hei eg kan bitte litt om overklokking, og trenger hjelp! Har en Prossesor Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz, Socket 775, 3MB, FSB 1066, Boxed Prossesor Har klart å justere på CPU FSP Frecency, nå eg fikk den var den 2,4 ghz og hår nå fått den til 2,6 ghz. Men problmet er nå eg prøver å klokke litt mer, så saver eg i biosen og pcen restarter, så kommer det ikke bilde fram på skjermen! Det eg gjør da er å ta ut batteriet "det lille runde" på hovedkortet, så starter den i gjen, så klokker eg den opp til 2,6 i gjen. Kan dere hjelpe meg? Komme med råd og tips? Eg tok bilder av bios menyen sånn det skal ver lettere får dere og hjelpe meg med dette! PS Strømforsyningen var på 460 watt Hovedkortet er Hovedkort Gigabyte GA-EP45-UD3LR, P45, Socket-775 ATX, GbLAN, DDR2, ICH10R,PCI-Ex(2.0)x16 Hovedkort Som dere ser på bildet så står FSP på 290mhz det er de eg har klart å stille den til uten at den ikke vill starte! Tar eg å stiller denne opp til 295 så vill ikke pcen starte! Den lå vell på en 180 orginalt før eg begynnte og klokke litt! Tempraturen ser jo fin ut så det er ikke der det stopper, må ver noe med volten "strømmen" Nei eg vett ikke håper det finnest noen der som har god peilling Og en av grunnen får eg gjør dette er får å få mer ytelse i spill, ser det hakker i noen av dei nye spilla og det liker eg ikke, så eg tenkte kanskje at det ville hjelpe og klokke litt! Skjermkortet er da ikke så dårlig vel? Håper på gode råd og tips! Lurer også på det med ram klokking om det er vits, og andre innstillinger i biosen som kanskje kan forbedre ytelsen! Så eg slenger med flere bilder av bios menyen under her! Ram Crucial DDR2 PC6400 2GB KIT CL6 Kit w/two matched DDR2 PC6400 1GB CL6 har 2 av disse altså 4 gig totalt! RAM Endret 14. februar 2010 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå