SuperDVD Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Jeg kunne egentlig tenkt meg et kamera for backup når jeg filmer og har sett på noen kamerar til rundt 1000-lappen på eljøp. Som dette. http://www.elkjop.no/product/foto-video/vi...oductTabcontent Men den har ikke firewireinngang og det ser ut som at den kun tar opp på minnebrikker og ikke minidv så jeg får vel ikke overført filmer fra det kameraet med mitt Canon hv20 kamera heller? Så hvordan er det man overfører uten firewire til pc? Den har USB-utgang så tipper man kan bruke det, men hvordan blir det å bruke det? Blir det noe tap av kvalitet på filmen? Forresten, jeg bruker Adobe Premiere cs4. Kan Premiere overføre med USB? Prøvde nå og se etter, men fant ikke ut hvordan i såfall det kan gjøres. Om det bare gjøres ved samme måte som med firewire? Endret 14. februar 2010 av SuperDVD Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Så hvordan er det man overfører uten firewire til pc?Den har USB-utgang så tipper man kan bruke det, men hvordan blir det å bruke det? Blir det noe tap av kvalitet på filmen? Du vil ikke tape noen verdens ting. Det eneste er at det eventuelt tar litt lenger tid, thats it! Firewire er enkelt sett kun en raskere USB port. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Man bruker ikke firewire ved kamera med minnekort. Du skal kopiere filene til harddisken, du vil finne kamera som en ekstern harddisk når du kopler til med USB. Eller du kan ta ut kortet og overføre filene ved hjelp av en kortleser. Så må du importere filene til redigeringsprogrammet. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Så hvordan er det man overfører uten firewire til pc?Den har USB-utgang så tipper man kan bruke det, men hvordan blir det å bruke det? Blir det noe tap av kvalitet på filmen? Det eneste er at det eventuelt tar litt lenger tid, thats it! Det går faktisk raskere å overføre med USB. Firewire er i utgangspunktet raskere, men når man overfører video sendes det med 1:1 hastighet. Det vil si at 60 minutter tar 60 minutter å overføre. Med USB vil hastigheten typisk være 6-10 MB/s. Det vil si at 60 minutter tar 12-30 minutter å overføre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå