Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil ; 15-40 k

Larsemão

Anbefalte innlegg

VAG er alt jeg har å si. Kommer definitivt til å gå for en Golf MK2 som førstebil.

Ellers, så har jeg en kompis som kjøpte en 92' Audi 80 til 14k. Vet ikke om en bil her i område som har blitt mer rævkjørt en akkuratt den bilen. Går fortsatt som ei klokke.

Håper det var til hjelp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg Opel grunnet kjempespreke motorer, mange funksjoner og mye utstyr som er standard i deres biler, men som er tilleggspakker i andre.

Bilene er ofte langgiret og vil si at med lavt turtall kommer du ned i ganske lavt forbruk, men med høyere turtaller drar den temmelig greit også. Min kommer f. eks. først opp i 3 000 omdreininger ved 110 km/t. Delene er også billige i forhold til andre kvalitetsmerker som f. eks. Mercedes og Audi.

Det er mye rykter om Opel og rust, men det er som med alle andre biler: se opp! Sjekk kanaler, bremserør (disse ruster fortere), støtdempere (de har en tendens til å bli ødelagte ved feilmontering).

Som andre også nevner, service er viktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R

Toyota Carina! Litt kjedelig, men driftsikker!:) Har en '84 mod Carina II, starter selv om det er -30 ute og har aldri hatt no problem med den. Lett å få tak i slitedeler også :)

Lenke til kommentar
Personlig foretrekker jeg Opel grunnet kjempespreke motorer, mange funksjoner og mye utstyr som er standard i deres biler, men som er tilleggspakker i andre.

Bilene er ofte langgiret og vil si at med lavt turtall kommer du ned i ganske lavt forbruk, men med høyere turtaller drar den temmelig greit også. Min kommer f. eks. først opp i 3 000 omdreininger ved 110 km/t. Delene er også billige i forhold til andre kvalitetsmerker som f. eks. Mercedes og Audi.

Det er mye rykter om Opel og rust, men det er som med alle andre biler: se opp! Sjekk kanaler, bremserør (disse ruster fortere), støtdempere (de har en tendens til å bli ødelagte ved feilmontering).

Som andre også nevner, service er viktig.

Jeg kjøpte en 93-modell Mazda 626 2.5 V6 som var gått 200.000 for noen måneder siden. 4x el.vinduer, el. speil, elektrisk førersete, soltak, A/C, cruise-controll og 165hk fra en bunnsterk 2.5 V6. Bilen har i tillegg mikroskopisk med rust på kanalene. Av dette ekstrautstyret var alt standard på denne bilen. Bilen kostet meg 18.000,-.

Jeg utfordrer deg til å finne en tilsvarende Opel av noe slag, med lignende komfort, motor og utstyrsnivå som er sammenlignbar når det kommer til pris, km.stand og ikke minst rust!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...