Gå til innhold

Google-zombier misforstår nyhetsside for å være facebook


TSP

Anbefalte innlegg

World of Google-zombies mistake news story for Facebook - The Register

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller tro på at kommentarene faktisk er "ekte". Men ReadWriteWeb publiserte for noen dager siden en artikkel om Facebook og et nylig samarbeid inngått med AOL. Tittelen lød "Facebook wants to be your one true login". Dette kom høyt opp i resultatene på Google og førte til mange besøkende.

 

Bakgrunnen for mange av besøkene var at mange googlet "Facebook login" og forventet å få kunne logge inn på Facebook. Hva det førte til? En mengde hysterisk morsomme kommentarer i kommentarfeltet som klaget over at de ikke klarte logge inn.

 

Forklaringen som ReadWriteWeb omsider så seg nødt til å putte inn i artikkelen, markert med fet tekst, var:

Dear visitors from Google. This site is not Facebook. This is a website called ReadWriteWeb that reports on news about Facebook and other Internet services. You can however click here and become a Fan of ReadWriteWeb on Facebook, to receive our updates and learn more about the Internet. To access Facebook right now, click here. For future reference, type "facebook.com" into your browser address bar or enter "facebook" into Google and click on the first result. We recommend that you then save Facebook as a bookmark in your browser.

Originalartikkelen: Facebook Wants to Be Your One True Login

 

 

Er jo noen dager gammel nå, men så ikke denne var nevnt tidligere i kategorien her. Jeg fikk meg hvertfall en god latter :D

 

Viser vel forøvrig og hvor lett det er med pishing :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...