Gå til innhold

Liker du limited editions, box sets og steelbooks? Bilder?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

liker du limited editions, boxsets og steelbooks? vanlige 2 disk limited editions som ikke er noe særlig spesielle liker jeg ikke så godt, men steelbooks liker jeg veldig godt. boxsets som ikke bare er filmer skjøvet inn i en papp beholder liker jeg. helst laget i noe metall.

er jeg alene om denne fetishen?

edit: veldig fint om dere kan poste bilder av deres egne, om ikke alle så kan dere vel legge ut de fineste.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er jeg alene om denne fetishen?

Neppe, finnes nettsider for steelbook-fans, som denne med eget forum.

Har selv over 50 steelbook utgivelser. Er ikke noe jeg jakter spesielt etter. Men er det en ny film jeg tenker kjøpe, og den kommer med steelbook et sted, hender det jeg skaffer meg den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Steelbook var fine helt til Scanbox kom ut og voldtok hele greia. Nå er dem liksom ikke så "sjeldne" som dem en gang var.

er det ikke bra at folk flest nå kan få tak i dem?

ikke at jeg kjenner til den historien.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke film på fysiske medier. Det er så unødvendig. Teknisk sett er det 0 problem å levere en film digitalt i nøyaktig samme kvalitet som det man får på en blu-ray. Ser man på logistikken og tenker man grønt så ser man at det har flere vesentlige fordeler. Å transportere 50GB over internett utgjør en dråpe i havet i forhold til å transportere en blu-ray fysisk. Man slipper kostnadene ved mangfoldiggjøring, distribusjonen blir lettere med mindre mellomlegg og mindre svinn, og det burde også være mulig å få ned kostnaden.

Man slipper unødvendigheter som dette: http://e24.no/medier-og-reklame/medier/article3448079.ece

Materialistisk tankegang gjør at mange har glede av å ha en stor og fin filmsamling. Det er jo greit nok - men man bør tenke over hvor nødvendig det faktisk er å bruke mer enn høyst nødvendig på hver film. Det er ikke praktisk å avskaffe fysiske medier helt enda - men det er rom for forbedring. Tenk hvor mye ekkel plast og unødvendig vekt en normal dvd-utgave har i forhold til om de hadde solgt samme innholdet i et anonym, 100% resirkulerbart cd-cover av papir eller papp.

Jeg ser fram til å en gang i framtiden kunne kjøpe filmer på nett med identisk bildekvalitet som man får på blu-ray-disken, men fram til da får ikke filmindustrien en krone fra meg.

Nå svartmaler jeg samlemanien og materialismen - har man glede av det så er jo ikke å samle dvd-er det verste man gjør. Men det kan være greit å tenke over det en gang i blant, "mindfullness" er viktig.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor noe skulle være interesert i å samle på Steelbox, mitt intrykk er at de for det meste er relativt billige versjoner. Selv foretrekker jeg Criterion, eller andre papirbokser av filmer hvor det medfølger essays og bonus discer. Slik som denne:

http://www.criterion.com/films/268

Fantastisk stillig cover med to DVDer og et eget Essay hefte på 70 sider, den har til og med mønster dekor på insiden av papirkasetten.

Eller denne:

http://www.dvdfile.com/reviews/dvdreviews/...lectors-edition

Lenke til kommentar

Har egentlig sluttet å kjøpe film og musikk, rett og slett for å kutte en utgiftspost i min studentøkonomi. Men i dag måtte jeg bestille et par likevel, hehe. Criterion er nice, har et par selv. Mest for å forsikre meg om at jeg har en DVD fra et DVD-selskap som virkelig bryr seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg tror jeg må utvide min blu ray samling, håper bare at blu ray steelbooks ikke har den stygge blåe logoen på seg.

håper på bilder fra deres samlinger her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...