-Yngin- Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Heisann Jeg har en D-Link Wireless N Quad Router stående her som funker fint. Spørsmålet er da: Vil nettverket ha nytte av at jeg kobler til en D-Link Wireless G Range Extender, som jeg også har stående? Jeg vet jo at det vil ha lite å si for ting man gjør på internett, da det vel egentlig er bredbåndshastigheten som er flaskehalsen? Jeg har ca. 6 Mbit linje, som jo er lavere enn både N (108 Mbit) og G (54 Mbit), poenget er da om en slik G Range Extender vil gjøre noen forskjell. Det vil kanskje merkes ved overføring av store filer over nettverket, men det klarer vel kanskje N-routeren bedre allerede? Eneste fordelen her blir vel at man får utvidet range, og dermed bedre signal og dermed "raskere" trådløstnett? Er jeg inne på noe, eller har jeg rota meg langt utpå jordet? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 ja du er vel inne på noe du får "raskere" internett. hvis ikke du sliter med manglende signal på irriterende plasser i bolig ville jeg latt vær. som regel er støy fra andre nettverk/trådløse signaler en større feilkilde til dårlig overføringshastighet en litt lav signal styrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå