Gå til innhold

Noen som har erfaring med læreboka "Introduction to Java programming"?

Anbefalte innlegg

Jeg kom over boka avbildet nedenfor, for så å lure på hvilket nivå den kan ta leseren til, si f.eks. om vedkommende leser, studerer og arbeider seg gjennom alle kapitler, grundig. Blir man da kun 'amatør', 'nybegynner', eller noe proffere, som f.eks. 'middels-erfaren'?

ICS312_Texbook.jpg

Er det noen her som har arbeidet seg gjennom denne, og som derfor vet hvor landet ligger?

"Introduction..." lover jo ikke akkurat bra, om man har for høye forventninger..

(Selv holder jeg en knapp på 'nybegynner'..)

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittelen sier vel det meste.

Uten å ha lest boka regner jeg med at den, som så mange andre bøker med lignende titler, er ment å gi en grunnleggende innføring i Java. Å lese den gjør det nok unektelig lettere å sette seg inn i andre tyngre ting, som f.eks. JEE.

Werner

Lenke til kommentar

Har forrige versjon av boka og den var veldig grei til å komme igang med java. Brukte den i faget OO Programmering (tdt4100 ved ntnu), så den og manualen burde være nok til å komme et godt stykke på vei. Første del av boka går igjennom basic så går det over til OO så videre til gui og feilhåndtering samt litt mer avanserte ting i de siste kapitlene som rekrusjon, tråder, nettverk, avansert gui med mer.

Lenke til kommentar

Tror det er optimistisk å komme seg lengre en 'nybegynner' i løpet av en bok. Du kan lese deg til et vist nivå (med oppgaver), men så stopper det og du må lære resten av erfaring.

Så kan du begynne å lese bøker igjen.

Og så blir du (litt)proff.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt/bruker den i fagene OO-programmering og Menneske-Maskin-Interaksjon ved NTNU. Nå er ikke jeg så veldig flink i Java, men jeg synes boken er god (Jeg har ikke kommet meg gjennom hele boken enda, den er fortsatt relativt ny for meg). Jeg synes den forklarer godt, og den har mye eksempler på små programmer, og mange oppgaver. På nettsidene til boken er det og en del ressurser, bl.a svar til en del av oppgavene og kodesnutter.

Jeg vet ikke helt hvor god du blir av denne ene boken, men jeg vil tippe hakket over nybegynner, og du får god oversikt over mye sentralt i programmering. Det er derimot et langt stykke igjen til progg. Som nevnt tidligere, den er god for å komme igang med Java. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...