Zhai Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Her er programkoden: int sum = 0; for (int b = 1; b < 6; b += 2) { sum += b; } System.out.println("sum = " + sum); I fasiten så er svaret "sum = 9". Dette skjønner jeg ikke helt. Noen som kan gi meg en forklaring på dette. Jeg gir en stor takk til dem som orker å forklare meg Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Her er programkoden: int sum = 0; for (int b = 1; b < 6; b += 2) { sum += b; } System.out.println("sum = " + sum); I fasiten så er svaret "sum = 9". Dette skjønner jeg ikke helt. Noen som kan gi meg en forklaring på dette. Jeg gir en stor takk til dem som orker å forklare meg Ved init: sum = 0 b = 1 Første kjøring sum = 1 b = 3 (b = b+2) Andre kjøring sum = 4 b = 5 (b = b+2) Loop ferdig og sum som blir skrevet ut. sum = 9 Lenke til kommentar
Zhai Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Her er programkoden: int sum = 0; for (int b = 1; b < 6; b += 2) { sum += b; } System.out.println("sum = " + sum); I fasiten så er svaret "sum = 9". Dette skjønner jeg ikke helt. Noen som kan gi meg en forklaring på dette. Jeg gir en stor takk til dem som orker å forklare meg Ved init: sum = 0 b = 1 Første kjøring sum = 1 b = 3 (b = b+2) Andre kjøring sum = 4 b = 5 (b = b+2) Loop ferdig og sum som blir skrevet ut. sum = 9 "Takker" skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå