Gå til innhold

Programmere for Android - Spørsmål fra nybegynner

Anbefalte innlegg

Jeg og faren min har hver vår HTC Hero og har fått lyst til å programmere til plattformen. Jeg har lite erfaring med programmering. Jeg kan basic webprogrammering (Tror det mest avanserte er arrays) i C#, jobber med det i IT2 på VGS på skolen jeg går på. Faren min derimot er ganske dreven på webprogrammering, med hovedsak på php/mysql. Rundt 30 års erfaring innen programmering, også tidligere språk, bl. annet på hullkort :wee:

Det jeg lurer på er hvordan vi kan komme igang. En ting er å skaffe SDK-en, men finnes det noen gode bøker jeg kan lese? Er det stor forskjell på C# og Java? Eller php og Java?

Noen her som har erfaring i Android-programmering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C# og Java er ganske like når det gjelder syntax, når jeg gikk over fra C# til Java så brukte jeg noen dager på å tilpasse meg. Jeg tror det skal ligge noen bøker ute på Amazon, men husker ikke navnene på dem. Jeg holder også på å lære meg å programmere til Android, men jeg leser ikke noen bøker, jeg bare pugger eksempel kodene og danner meg et logisk bilde av den i hodet. Og skriver den ned og tilpasser den til mitt behov.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heisan, anbefaler deg å rett og slett bare å lese manualen til SDK'n. Dev sidene til Android inneholder flere gode eksempler, samt det finnes flere ressurser på google. Ville IKKE anbefalt en bok da jeg synes det blir overflødig, men det får du nesten bestemme selv. Alt det jeg har lært har vært gjennom leking med SDK og dev sidene til Android samt se på kode eksempler til prosjekter som ligger som opensource da gjerne på google code. Du kan sjekke ut kildekoden til HellaDroid som ligger på google code om du vil kikke på kildekode.. Widgets er heller ikke så vanskelig å få til, anbefaler dev sidene igjen samt kanskje Transdroid sine kildekoder på google code. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...