Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende at du betatester. Hvilke nyheter og oppgraderinger er det vi kan forvente av offisielle Bada 2.0 når den kommer?

Har bare prøvd det littegrann, driver å installerer igjen nå etter å ha brukt et halvt døgn på å finne ut hvordan jeg skal få den "norsk" igjen etter å ha prøvd 2.0.

Bada var bra i utgangspunktet, men 2.0 har blitt mye bedre. Omtrent alt er nytt. Startskjermene er helt konfigurerbare, og du kan legge inn shortcuts, mer som på Android, ikke bare widgets. Helt til venstre er en egen skjerm for widgets. Ikonene har blitt mindre, slik at det er 4 i bredden, og det fører til at det blir mye mer plass. HW tastene har fått andre funksjonaliteter. Midt tasten brukes nå til å gå "hjem", mens høyretasten brukes til å stenge applikasjoner (ganske likt som multitasking på Symbian, bare et lite hakk bedre). I det hele tatt er det blitt veldig likt Samsung sin versjon av Android, de kaller vel UI på bada også for TouchViz.

Av det jeg har prøvd så er det superbra DLNA/UPnP, både server og klient (noe jeg savner på min E6). Serveren har jeg ikke fått helt til å virke, mulig jeg ikke helt har skjønt hvordan eller at den ikke er ferdig (gikk i debug modus når jeg fiklet som verst), men klienten virker på musikk, bilde og video.

Stort sett er det mer fokus på multimedia og sosiale nettverk. Kamera-appen er helt rå. Og så er det facebook, tvitter, social hub, music hub osv. Musikk kan også sendes direkte fra musikkspilleren til bt eller mail, og vie den allshare-saken som er den DLNA-server (du kan gjøre det samme med bilder).

I mappe-browseren er det egne shortcuts hvor du kan dele en hvilken som helst fil vhja bt, mail, "communities" og "messages". "communities er facebook osv.

Har rukket å sett litt nå mens jeg skrev dette. Førsteinntrykket er kjempebra, en kjempestor oppgradering av noe som allerede var bra. Alt er selvfølgelig smooth som silke, og skjermen på GT-S8500 er jo suveren, slik at alt ser helt nydelig ut, skarpt og klart. Har ikke prøvd ut noe enda av mail, sms, web osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er det noen som har funnet en app som gir mulighet til smileys i SMSer? Litt irriterende å ikke se de du får eller kunne sende...

Ellers må jeg si at etter å ha kjøpt en splitter ny Android-telefon(Xperia Ray) til kona, så er jeg absolutt ikke bergtatt av Android ifht Bada. Jeg er riktignok blitt vant til det, men det var på ingen måte noen revolusjon å få en slik mellom fingra. Det kjentes godt egentlig, og så krysser jeg heller de nevnte fingra for at Bada 2.0 blir knall:) Og ikke minst ser man jo hvor bortskjemt man er med Super AMOLED-skjerm. Det er jo milevis foran de "vanlige":)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Wave3 er blitt lansert i utlandet. Virker derimot til ikke å oppleve tilsvarende popularitet som wave 1 fikk. Den er vel rett og slett ikke i nærheten av å tilby en like god deal som det wave 1 gjorde da den kom ut for halvannet års tid siden.

Bada 2 har vel bare kommet i div beta utgaver til nå. Forhåpentligvis ikke langt unna lansering så får man støtte seg til bruker anmeldelser for å se om det er noe poeng i å oppgradere. Begynner å kjede meg med bada 1.2 nå så blir vel til å oppgradere straks en offisiell utgave er klar i kies.

Lenke til kommentar

Dersom det faktisk er noen som bruker denne mobilen fremdeles så vil jeg bare opplyse om at det er endel gratis spill tilgjengelig nå. Personlig likte jeg naught best av de jeg har prøvd. Artig lite plattform spill der man forflytter en karakter gjennom ett landskap fylt med farer ved hjelp av akselerasjonsmeteret eller hva det nå heter. Uansett, stilen minte meg om Limbo. Det alene er god nok grunn til å prøve spillet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei.

bada 2.0 Update for Wave Devices Delayed for 2012

Although Samsung said it will release the bada 2.0 for several Wave devices this year, it appears that the Korean handset manufacturer was forced to delay the launch of the latest version of its proprietary mobile platform.

According to Samsung Turkey Facebook page, bada 2.0 for Samsung Wave I, Wave II, Wave 723, Wave 578 and Wave 575 will be available sometime in 2012.

Even though the confirmation is only available for Turkey, we can speculate that Samsung will release bada 2.0 for all regions around the same timeframe.

In the same news, Samsung explained earlier this month that Wave 525 and Wave 533 won’t get the bada 2.0 upgrade due to hardware requirements which do not allow it to run bada 2.0 on these smartphones.

However, the company plans to offer Wave 525 and 533 owners a small “Value Pack” update as compensation. The “Value Pack” will add “a glimpse” of what bada 2.0 has to offer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...