John P. Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Noen som vet hvordan/om man kan legge inn kommentarer på Facebook på telefonen etter at Facebook forandret metoden til at man skal klikke Enter for å poste kommentaren? På selve Facebook websiden altså, ikke widgets eller lignende. Jeg får ikke til å legge inn kommentarer til andres status etc. lenger, ihvertfall. Endret 15. april 2011 av John P. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Det ser ikke ut som det kommer noen oppdatering til bada 1.2. for Telenor tlf? Så jeg lurte på om man kunne bruke den multiloaderen til å oppdatere? Noen som har gjort dette? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Jepp, men ikke legg inn europeisk standard. Da får du ikke nordisk/skandinavisk tastatur. Jeg klarer meg greit uten ÆØÅ, men kommer nok til å se ette en løsning når det plager meg nok. Kanskje jeg bare var litt for kjapp med musepekeren? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Noen som vet om firmware-oppdatering via telefonen kommer til å fungere neste gang? Altså at man bare går inn på telefonen og ber om å laste ned og innstallere oppdatering? Det burde vel fungere, når det er et valg i menyen nå? Hadde jo kanskje gjort prosessen enklere? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Hmm... Etter litt Googling og prøving med telefonen, kom jeg frem til at jeg måtte opprette en Samsung konto for dette. Leste så at folk hadde opprettet Samsung konto, men at de allikevel fikk opp samme melding, om at de måtte logge på Samsung kontoen for å kunne oppdatere. Vel - jeg lagde meg nå en Samsung konto, prøvde igjen, og... fikk opp meldingen "Fastvareoppdatering tilgjengelig. Laste ned?" Jeg har fra før Bada 1.2. Skal jeg tørre det, tro? Lenke til kommentar
jallajokke Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ingen fare. Det hender ingenting. Typisk Samsung... Lenke til kommentar
John P. Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ingen fare. Det hender ingenting. Typisk Samsung... OK - får vente å se da. Det burde vel fungere når de faktisk har en oppdatering tilgjengelig etterhvert? Men ikke akkurat tillitvekkende at det er som du beskriver, da. Lenke til kommentar
jallajokke Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 På min telefon står det "Fastvareoppgradering nødvendig. Laste ned oppdateringspakke" hvis man søker etter oppdateringer.. Trykker man så "OK" får man bare beskjed om "Ingen tilgjengelig oppdatering" Jeg har også Bada 1.2. Virker som det følger resten av Samsung sitt eminente oppgraderingssystem, bare tull og kluss. Har hatt mange forskjellige telefoner av andre merker oppover årene, men jeg må si Samsung skuffer stort innen kundebehandling og oppgraderinger. Med andre telefoner kom det oppgraderinger både titt og ofte,(nå må det sies,ikke alltid til det bedre) som rettet gammle feil og la til litt nytt. Med waven ser det ut til at det blir en gang for jubelåret, kanskje ikke det en gang. Håper de slipper Bada 2.0 snart, men med den farten Samsung viser, skal det godt gjøres det blir på denne siden av jul.. 1 Lenke til kommentar
John P. Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 På min telefon står det "Fastvareoppgradering nødvendig. Laste ned oppdateringspakke" hvis man søker etter oppdateringer. Ja, for ordens skyld er det det samme som står på min; jeg skrev litt feil over her. Lenke til kommentar
model1887 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg har en samsung wawe som jeg kjøpte for 3-4 måneder siden. Nå bestemte jeg for å oppgradere programvaren for første gang. Problemet er at pc'n (xp)finner ikke telefonen. Det kommer en veiviser for funnet maskinvare som sier at den skal hjelpe meg å installere programvare for samsung wawe.. Så trykker jeg på installere programvaren automatisk. Den søker litt også kommer meldingen ''Kan ikke installere denne maskinvaren'' ''maskinvaren ble ikke installert fordi veiviseren ikke finner den nødvendige programvaren''. Kies finner heller ikke telefonen, det står bare ''kobler til'' men ingenting skjer. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
G Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Føler meg litt rusten allerede i hvordan det hele gjøres. Men her ser du hva jeg slet med, så det er kanskje ikke din feil at det er vanskelig å få det til, merk deg det. Enheten skal uansett dukke opp i øvre venstre hjørne i den nyeste versjon av Kies, som ett hint (det er det jeg husker fra egen oppdatering). Sjekk så progressjonen jeg hadde i de neste innleggene etter det første som jeg lenket til. Endret 1. mai 2011 av G Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 For alle som er superfornøyde med denne telefonen, og ikke med Bada OS, så jobbes det fortiden med en androidport. Håpet er å få til dualboot, men det virker som om første steg er endten eller boot. Status nå er modemchip firmware må bygges da denne ikke er den samme som på i9000, og få renskrevet bootloaderen som stort sett mangler. Selvfølgelig er det noe småflikk med skjerm og taster, men dette er status ut fra XDA forumet Lenke til kommentar
model1887 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Problemet er løst! Måtte bare installere windows mediaplayer 11 Fikk oppgradert telefonen uten problemer heldigvis. Men jeg la merke til at det finnes ikke ''backup/restore'' funksjon for wawe på Kies. Jeg savner en del ting på wawe som f.eks call recorder der man kan ta opp samtalene sine. Den vanlige lydopptakeren funker ikke under en samtale (har prøvd). Det finnes heller ikke instillinger for tastaturlyd, jeg skulle gjerne hatt en annen tastaturlyd enn den dumme ''klikk'' lyden. Endret 5. mai 2011 av model1887 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 En for håpe utvikling til Bada tar av litt. Det hadde jo ikke skadet om Samsung lisensierte det bort grisebillig til noen konkurrenter. For populariteten av OS'et sin skyld altså. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei. Har første versjon Bada i min Wave og lurer på følgende; Jeg var så uheldig inne i meldinger at jeg sperret han jeg skrev med (fryktelig uheldig plassering og uten "er du sikker?"-knapp) og lurer på hvordan man omgjør dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Meny > Innstillinger > Programmer > Meldinger > Generelle innstillinger > Sperr meldinger Fjern avkryssingane som er feil. Godt gøymt, ja. 1 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Meny > Innstillinger > Programmer > Meldinger > Generelle innstillinger > Sperr meldinger Fjern avkryssingane som er feil. Godt gøymt, ja. Tusen takk! Det funket fint ja Lenke til kommentar
Jinium Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ser at versjonen Bada 1.2 har kommet ut. Har prøvd å oppgradere min wave, men det går ikke -.-. På bærbar pcen sier det at det er noe feil med administratoren (har prøv å kjøre programmet som administrator uten hjelp). På stasjonær pcen feiler den hele tida når den er på 70%, kommer bare sånn feilmedling. Så hva skal jeg gjøre? Har forresten Windows 7, kan det være gurnnen til at den ikke funker? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Kva for versjon av Kies har du? Kva for firmware-versjon har du på telefonen no (trykk *#1234* på tastepanelet, ta med dei 5 siste teikna i både SW VER og CSC VER)? Eg oppdaterte min til bada 1.2 (XXJL2) då den kom, på Windows 7 64-bit, så OS-et ditt er ikkje problemet. Generelt forslag, som ofte fungerar: - Installer siste versjon av Kies (finn den på Samsung sine nettsider) - Koble telefonen til PC-en med USB, velg Samsung Kies på telefonen - Høgreklikk Datamaskin, velg Behandle (Manage). Gå til Enhetsbehandling (Device manager), finn telefonen under USB-enhetar. Høgreklikk telefonen, velg Avinstaller (Uninstall) (svar ja/fortsett/whatever på alle spørsmål) - Koble ut telefonen, restart PC-en, start Kies, og koble til telefonen, og velg Samsung Kies på telefonen Lenke til kommentar
Jinium Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Kva for versjon av Kies har du? Kva for firmware-versjon har du på telefonen no (trykk *#1234* på tastepanelet, ta med dei 5 siste teikna i både SW VER og CSC VER)? Eg oppdaterte min til bada 1.2 (XXJL2) då den kom, på Windows 7 64-bit, så OS-et ditt er ikkje problemet. Generelt forslag, som ofte fungerar: - Installer siste versjon av Kies (finn den på Samsung sine nettsider) - Koble telefonen til PC-en med USB, velg Samsung Kies på telefonen - Høgreklikk Datamaskin, velg Behandle (Manage). Gå til Enhetsbehandling (Device manager), finn telefonen under USB-enhetar. Høgreklikk telefonen, velg Avinstaller (Uninstall) (svar ja/fortsett/whatever på alle spørsmål) - Koble ut telefonen, restart PC-en, start Kies, og koble til telefonen, og velg Samsung Kies på telefonen Versjon av kies er 2.0.0.11044_11 Kjøpte telefonen forrige år, nærmere bestemt 07.07.2010 og har aldri oppdatert den, siden Kies var ustabil den perioden. Så dette er første ganga. Program versjon er: Bada 1.0 1005 2521 21LI S8500 CVJE3 Aktuell fastvareversjon er: S8500 CVJE3/S8500 TENJE3 Siste fastvareversjon (nåværende): S8500 CVJL1/S8500 TENJL1 Prøvde akkurat det du sa under, men lykkes ikke. Da jeg prøvde å trykke den oppdateringsknappen, begynte telefonen plutselig å koble opp igjen på usb. Dette har gjentatt hver gang jeg trykke på oppdateringsknappen. Du ser det på øverste på venstre sider, der telfonen kobles nytt igjen. Any idea? Endret 3. juni 2011 av zhangdaigo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå